آشنایی با فرهنگ مردم مالزی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مالزی با مردمی از چند ملیت، تنوع فرهنگی جالب توجهی دارد و همه این مردم از مسلمان تا بودایی در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی میکنند، مردم مالزی بسیار مهمان نواز هستند، در ادامه بیشتر در مورد فرهنگ و آداب و رسوم مردم مالزی آشنا خواهیم شد.

آشنایی با فرهنگ مردم مالزی

مالزی از آغاز تاریخ محل ملاقات فرهنگ های مختلف بوده است. بیش از 1500 سال پیش یک امپراتوری در دره بوجانگ به اتباع هندی و چینی اجازه ورود داد. با ورود ابریشم و طلا به مالزی، فرهنگ هندی و بودایی نیز وارد این کشور شد. هزاران سال بعد تجار عرب وارد مالاکا شدند و با خود اصول و شیوه دین اسلام را به مالزی آوردند. هنگامی که پرتغالی ها به مالزی آمدند با یک یک امپراتوری جهان وطنی و بین المللی مواجه شدند. از بین فرهنگ های موجود در مالزی برخی از آنان تاثیر بسزایی بر این کشور داشته که از میان آنها می توان به فرهنگ تاریخی مالایی و فرهنگ دو شریک تجاری برجسته مالزی در طول تاریخ، هند و چین اشاره کرد. این گروه ها توسط مجموعه ای از قبایل بومی که بسیاری از آنها در جنگل ها و مناطق ساحلی جزیره بورئنئو ساکن هستند به یکدیگر متصل شده اند.

اگر چه هر یک از این قبایل سنت و فرهنگ خود را حفظ می کنند اما برای ایجاد میراث منحصر به فرد مالزی با هم مخلوط شده اند. اولین گروه چینی هایی که وارد مالزی شدند به تدریج تحت تاثیر فرهنگ مالزی قرار گرفتند و با مردم مالزی ازدواج کردند و به عنوان Babas و Nyonyas شناخته شدند و در نهایت با ترکیب مجموعه ای از باورها و هنرهای مالزیایی و چینی با هم یک فرهنگ جدید ایجاد کردند. برای مثال در شهری مثل پنانگ شما احساس خواهید کرد که در چین هستید تا مالزی! یکی دیگر از تبادلات فرهنگ مالزی مراسم عروسی مالایی است که تحت تاثیر عناصری از سنت هندو از جنوب هند قرار گرفته. عروس و داماد لباسی از پارچه ابریشمی زربافت می پوشند، کنار هم می نشینند و با دستهایشان که با حنا نقاشی شده به یکدیگر برنج زرد می خورانند. مسلمانان نیز تحت تاثیر فرهنگ چینی قرارگرفته اند و در جشن ها به یکدیگر بسته های کوچ قرمز رنگ پول هدیه می دهند. بسته هایی که در تعطیلات مسلمانان به عنوان هدیه داده می شود سبز رنگ است و بر روی آن نوشته های عربی است.

شما می توانید از یک روستای مالزیایی یا کمپونگ به محل کار هندی ها بروید و از آنجا به پنانگ چینی ها و احساس خواهید کرد که به سه کشور مختلف سفر کرده اید. اما در شهری مثل کوالالامپور تمام این ملیت ها و فرهنگ ها در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در یک خانه ممکن است که اپرای چینی از رادیو در حال پخش باشد، در خانه دیگر ممکن است ساکنان مشغول عبادت باشند و در خانه بعدی دختر خانه خود را برای کلاس پایکوبی هندی آماده می کند. اکثر انجمن های مالزیایی در طول یک مراسم مذهبی به افراد دیگر با فرهنگ های مختلف احترام می گذارند و آنها را به سمت فرهنگ خود فرا می خوانند که این خود روشی است برای شکستن موانع فرهنگی و درک متقابل.

انتشار: 12 فروردین 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 32

به "آشنایی با فرهنگ مردم مالزی" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با فرهنگ مردم مالزی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرهنگ مردم مالزی"

1 دیدگاه

کاربر 26 مرداد 1399

بسیار علی موفق و پیروز باشید توانا بود هر که دانا بود

پاسخ به کاربر
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید