پروژه بزرگترین ترمینال فرودگاه جهان در چین

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، با وجود رشد صنعت گردشگری فرودگاه ها تبدیل به نوعی هنرنمایی و قدرتنمایی کشورهای میزبان شده اند و پروژه های بلندپروازانه مختلفی در سراسر دنیا به اجرا گذاشته شده اند، یکی از انها، پروژه عظیم بزرگترین ترمینال فرودگاه دنیا در شهر پکن چین است که تاریخ بهره‌برداری از آن سال 2019 خواهد بود.

پروژه بزرگترین ترمینال فرودگاه جهان در چین

رقابت بر سر بهترین و بزرگترین های صنعت حمل و نقل هوایی همچنان ادامه دارد. آخرین دستاورد این جنگ بزرگ، ترمینالی عظیم است که در 29 کیلومتری جنوب پکن واقع شده و سرانجام پس از سه سال شکل نهایی آن نمایان شده است.

اکنون فرودگاه بین المللی دکسینگ پکن (Beijing Daxing International Airport) ساختمان فولادی بزرگترین ترمینال هوایی دنیا را به نمایش می گذارد. این ساختمان در سال 2019 راه اندازی می شود. در آن زمان جهان شاهد ثبتی جدید در لیست بزرگترین فرودگاه های جهان خواهد بود.

اگر این ترمینال امروز بازگشایی می شد، از نظر ظرفیت پذیرش مسافر، بعد از آتلانتا در رده دوم قرار می گرفت و با 6600 هکتار مساحت از نظر اندازه کلی رتبه هشتم را از آن خود می ساخت.

ترمینال فرودگاه دکیسنگ چقدر هزینه به دنبال داشته است؟

البته این تنها یک رقابت نمایشی بر سر برترین های جهان نیست؛ احداث پروژه ترمینال دکسینگ، 13 میلیارد دلار هزینه در پی داشته و از این رو گران ترین فرودگاه چین شناخته می شود. این مقدار پول صرف ساخت 7 باند فرود، 78 گیت، یک هتل کپسولی، یک مرکز حمل و نقل و همچنین، یک خط ریلی پر سرعت برای انتقال آسان از پکن به تیانجین و هبی، شده است. در مرکز تمام این برنامه های ساخت و ساز، بزرگترین ترمینال مسافربری جهان، با مساحت 7.5 میلیون متر مربع که توسط معمار زها حدید (Zaha Hadid) طراحی شده است، قرار می گیرد.

فرودگاه اصلی چین

فرودگاه اصلی پایتخت چین در حال حاضر، پایتخت پکن یا همان (Beijing Capital) نام دارد که در 20 مایلی شمال شرقی مرکز شهر (محل بازی های المپیک سال 2008) واقع شده است. این فرودگاه از ظرفیت پذیرش 80 میلیون مسافر تور چین در سال برخوردار است. تا کمتر از یک دهه گذشته، پکن به عنوان دومین فرودگاه پر جمعیت دنیا رتبه بندی می شد. چشمگیرترین رکورد این فرودگاه، پذیرش 94.4 میلیون مسافر در سال 2016 بود.

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا رقیب فرودگاه دکسینگ

در سال گذشته فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا (Atlanta’s Hartsfield-Jackson) با پذیرش 104 میلیون مسافر این رکورد را درهم شکست و در جایگاه اول قرار گرفت. اما در سال آینده فرودگاه پکن و دکسینگ با هم قادر خواهند بود سالانه به بیش از 170 میلیون مسافر تور چین از سرتاسر دنیا خوشامدگویی کنند.

رشد سریع صنعت هوانوردی چین

وقتی بحث خدمات مسافربری در چین به میان می آید، هر چه بزرگتر بهتر… اما چرا؟ تنها در سال 2016، ادراه هوانوردی چین، 487 میلیون سفر داخلی و بین المللی این کشور را به ثبت رسانده است. یعنی این میزان از سال 2015 تا 2016، در حدود 12 درصد افزایش داشته است.

آینده هوانوردی چین

در حال حاضر 55 شرکت هواپیمایی چینی فعال وجود دارند. به گزارش CNN: شرکت بوئینگ تخمین می زند که تا 20 سال آینده چین باید 1 میلیارد دلار صرف ناوگان هوایی تازه نفس خود کند. چرا که این بازار صنعت هوایی چین، به سرعت در حال پیشرفت است.

چین بزرگترین بازار صنعت هوانوردی دنیا

در واقع، انتظار می رود تا سال 2030، چین به بزرگترین بازار صنعت هوانوردی در دنیا تبدیل شود و از ایالت متحده آمریکا که هم اکنون پیشرو و رهبر این صنعت تا سال 2030 به شمار می رود، گوی سبقت را برُباید. با این رشد سریع و افزایش میل مسافران به سفر، نگرانی فرودگاه های چین بی دلیل نیست.

آینده فرودگاه دکسینگ

فرودگاه بین المللی جدید و عظیم الجثه دکسینگ با ظرفیت 100 میلیون مسافر در سال، زیاد دوام نمی آورد و انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور، ظرفیت آن تکمیل شود.

منبع: cntraveler.com
انتشار: 16 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 34

به "پروژه بزرگترین ترمینال فرودگاه جهان در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه بزرگترین ترمینال فرودگاه جهان در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید