دیدنی های پاریس فرانسه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، کشور فرانسه را با شهر زیبای پاریس که به شهر عشاق مشهور است، می‌شناسند، شهری که آنقدر جذابیت های دیدنی دارد که بعید است کسی را بیابید که بگوید همه را دیده است. در ادامه چندتا از مشهورترین ها را برایتان نام خواهیم برد.

دیدنی های پاریس فرانسه

فرانسه یکی از سه کشوری است که در هر دو دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس دارای ساحل می‌باشد و به دلیل شکل نقشهٔ جغرافیایی این کشور، در زبان فرانسوی به آن لقب «شش‌ ضلعی» داده‌اند. فرانسه دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری همچون سواحلی بی‌نظیر در مناطق شمالی و غربی و مناظر کوهستانی منحصر به فرد (عمدتاً مربوط به رشته‌کوه‌های آلپ) در قسمت‌های شرقی است. کشور فرانسه تبلوری از هنر، فرهنگ، تمدن و مدرنیته محسوب می‌شود؛ کشوری که رتبه اول را در بین کشور‌های توریست‌پذیر دارد و تنها در سال 2015 بیش از 84.5 میلیون گردشگر از آن دیدن کردند؛ آماری بیش از هر کشور دیگری در جهان! مردمان فرانسه به زبان خود تعصب دارند و همواره در صحبت کردن می‌کوشند از کلمات زبان‌های دیگر کمتر استفاده کنند. رفتار اجتماعی مردم فرانسه با رفتار دوستانه و شخصی‌شان بسیار متفاوت است. آن‌ها فقط اعضای خانواده و دوستان بسیار نزدیک خود را به اسم کوچک صدا می‌زنند و عموماً از تکان دادن دست برای سلام کردن استفاده می‌کنند. اگر گذرتان به کافه معروف ‏«Petite Syrah»‏ افتاد، فراموش نکنید که استفاده کلمه «لطفاً» باعث ارزان‌تر شدن سفارش شما خواهد شد! ‏شهر پاریس نیز که اصلی‌ترین شهر فرانسه و معروف‌ترین شهر توریستی دنیا است، به‌واسطه جذابیت‌های خاص خود لقب «عروس شهرهای اروپا» را یدک می‌کشد. نوشیدن قهوه در کافه‌های سالخورده و پیاده‌روی در خیابان‌ها و محله‌های قدیمی آن، تنها راه شناخت این شهر عشق است.

گردشگران در فرانسه گذر زمان را احساس نمی‌کنند و همیشه برای دیدن تمام زیبایی‌های آن وقت کم می‌آورند؛ از موزه‌های متنوع و بنا‌های تاریخی بی‌نظیر گرفته تا رستوران‌ ها و غذا‌های لذیذ آن، خاطراتی فراموش‌نشدنی را برای مسافران می‌سازند.

غذا چه از نظر طبخ و آشپزی و حتی چه از نظر نحوه سرو نقش مهمی در زندگی مردم فرانسه دارد و معمولاً آنها علاقه دارند زمانی طولانی را صرف ناهار خوردن کنند. فرانسه را مهد آشپزهای حرفه‌ای و غذاهای خوشمزه می‌نامند. سبک منحصر به فرد فرانسوی‌ها، تزیین فوق‌العاده به همراه طعم آفرینی‌های منحصر به فرد و جدید است. اگر دیدید که یک آشپز فرانسوی برای پخت غذا ساعت‌ها زمان می‌گذارد خیلی تعجب نکنید؛ در واقع او دارد بهترین لحظات خود را سپری می‌کند و حس هنرمندی دارد که منتظر است اثرش تمام شود و آن را در معرض دید بقیه بگذارد! سرو پیش غذا و دسر از اجزای جدا نشدنی پذیرایی فرانسویست، از جمله معروف‌ترین دسرهای فرانسوی می‌توان به «موس شکلات» خوشمزه‌ای اشاره کرد که طرفداران خاص خود را در سراسر دنیا دارد. همچنین نان‌های معروف باگت و انواع مختلف پنیر، همه و همه امضای غذاهای فرانسوی است. یکی از افتخارات معروف‌ترین رستوران‌ ها در هر نقطه از جهان، حضور یک سرآشپز فرانسوی در آن رستوران خواهد بود.

شما می‌توانید از صبح به موزه‌ها سر بزنید و بعد از ظهر سراغی از ایفل و رودخانه سن بگیرید، شب‌ هنگام نیز در خیابان شانزِه لیزه پیاده‌روی کنید و در کافه‌ و رستوران‌های آن یک شب بی‌نظیر را بگذرانید.

کلیسای سکر کور (Sacré-Coeur)

کلیسا ساکره کور (سکره کر) نه تنها از نظر ساخت و معماری جذابیتی خیره کننده دارد، بلکه احساس عرفانی و مقدس نیز به بیننده القا می‌کند. این کلیسا بالای تپه‌ای به نام «مونتمارتر» (Montmartre) بنا شده است و سالانه افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان برای بازدید آن به کشور فرانسه مسافرت می‌کنند. این کلیسا در سال 2006 میلادی، لقب دومین مکان گردشگری مذهبی کشور فرانسه را بعد از کلیسای نوتردام از آن خود کرد.

دیزنی لند (The Disneyland)

پارک تفریحی دیزنی لند مربوط به کمپانی «والت دیزنی» است که اولین بار در ایالات‌متحده بنا شد. دیزنی لند پاریس نیز مقصدی محبوب است که در «مارن لا والی» در حومه شرقی پاریس و در 32 کیلومتری مرکز این شهر قرار گرفته است. دیزنی لند پاریس که از سال 1992 آغاز به کار کرد، پس از توکیو، دومین دیزنی لند خارج از ایالات‌متحده محسوب می‌شود و با بیش از 15.5 میلیون بازدید کننده در سال، از موزه لوور نیز محبوب‌تر است.

میدان شان دو مارس (Champ-de-Mars)

این میدان محل برگزاری مراسم‌ها و وقایع تاریخی مهمی مانند اولین جشن ملی فرانسه در 14 جولای 1790 میلادی، قتل عام مردم در جریان انقلاب فرانسه در 17 جولای 1791 و گردن زدن «ژان سلیوین بایلی» اولین شهردار پاریس در 12 نوامبر 1793 بوده است. میدان شان دو مارس محل فیلم‌برداری فیلم «نمایی از کشتن» از سری فیلم‌های جیمز باند در سال 1985 با بازی «راجر مور» بوده است.

موزه لوور (Musée du Louvre)

موزه لوور با بیش از 9.5 میلیون بازدیدکننده در سال، پر بازدیدترین موزه جهان است. بسیار از آثار شاهکار جهان مانند تابلوی مونالیزا داوینجی، لوح حمورابی و ... در این موزه نگهداری می‌شود. همچنین در لوور آثار تاریخی بی‌شماری از تمدن ایران شما شگفت‌زده خواهد کرد. اگر به موزه لوور رفتید حتماً سراغی از مجسمه ملکه ناپیرآسو همسر اونتاش ناپیریشا پادشاه عیلام را بگیرید؛ قدمت این اثر به 1250 سال پیش از میلاد باز می‌گردد. این تندیس با لایه‌ای از مس و طلا روی قالب برنزی ساخته شده است.

برج ایفل (Tour Eiffel)

برج ایفل که امروزه به‌عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌ شده‌ترین بناها در جهان است. این برج از 18 هزار و 38 قطعه ساخته شده است که برای اتصال آن‌ها از 2 و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده است. پس از ساخت، ایفل مورد قبول همگان واقع نشد و حدود 300 نفر که در بین آن‌ها می‌توان از «امیل زولا»، «گی دو موپاسان»، «شارل گارنیه» و هم‌چنین «الکساندر دوما» به ساخت آن شدیداً اعتراض نمودند.

خیابان شانزِلیزه (Champs-Élysées)

شانز‌لیزه(شانزه لیزه) شهرت و محبوبیتی جهانی دارد و در ایران به لحاظ معروفیت، تبدیل به مَثَل شده است. شانزلیزه مملو از کافه‌ها، سینما‌ها، رستوران‌ها و ... است. علاوه بر این، وجود بوتیک‌های شیک و انواع برند‌های زارا (Zara)، نایک (Nike)، اچ اند ام (H&M) و ... بر رونق این خیابان افزوده است. هر ساله گردشگران بی‌شماری از این خیابان دیدن می‌کنند و در پیاده‌راه‌های آن به وقت‌گذرانی می‌پردازند. برخی معتقدند که شانزلیزه پس از «خیابان شماره پنج نیویورک»، از نظر ارزش املاک و مستغلات دومین خیابان گران‌قیمت دنیا است.

میدان کنکورد (Place de la Concorde)

در طول انقلاب اول فرانسه و در دوره معروف به ترور، دستگاه مشهور گیوتین در این میدان نصب شده بود. سرِ بسیاری از رجال آن دوره فرانسه نظیر «آنتوان لاوازیه» کاشف اکسیژن، «لویی شانزدهم» و «ماری آنتوانت» در این میدان به زیر گیوتین رفت. در میدان کنکورد پاریس سالن‌های مد بسیاری از معروف‌ترین طراحان لباس دنیا و شرکت‌های مشهور مُد قرار دارد.

کلیسای جامع نوتردام

ناقوس‌های متعدد برج‌های کلیسا نوتردام از اعجاب‌انگیز‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس است. بزرگ‌ترین آن‌ها که امانوئل نام دارد در سال 1685 میلادی ساخته شده که 13 تن وزن دارد و تنها زبانه آن تقریباً 500 کیلوگرم می‌باشد. این ناقوس فقط در موارد استثنائی و فقط چند بار در سال نواخته می‌شود (مثلاً 11 نوامبر که سالروز پایان جنگ جهانی اول است). این کلیسا دلیل نوشتن رمان «گوژپشت نوتردام» ویکتور‌ هوگو بوده است.

کاخ ورسای (Château de Versailles)

تا زمان سلطنت لویی چهاردهم کاخ رسمی و سلطنتی فرانسه کاخ لوور بود اما او پس از روی کار آمدن تصمیم گرفت کاخ شکوهمندی برای خود بسازد که در جهان نمونه‌ای از زیبایی، شکوه، بزرگی و پهناوری باشد، به همین منظور وی دستور ساخت قصری را در کنار دهکده زیبای ورسای داد که بعدها به همین علت، کاخ ورسای نامیده شد. معاهده ورسای که به جنگ جهانی اول پایان داد، در این کاخ منعقد شده ‌است.

آرامگاه پانتئون (Panthéon)

پانتئون بنایی در محلهٔ لاتَنِ شهر پاریس است. این بنا که ابتدا با کاربریِ کلیسا ساخته شده بود، در حال حاضر به‌عنوان مقبرهٔ مشاهیر فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازجمله دفن شدگان در این ساختمان می‌توان از «ویکتور هوگو»، «ژان ژاک روسو» و «الکساندر دوما» نام برد. در همین کلیسا بود که فوکو (فیزیک‌دان فرانسوی) در سال 1851 میلادی با نصب آونگی به بلندی 67 متر در زیر گنبد مرکزی پانتئون، گردش زمین را به نمایش گذاشت.

انتشار: 23 بهمن 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 27

به "دیدنی های پاریس فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های پاریس فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید