زیباترین شهرهای آبی دنیا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، زیباترین شهرهای دنیا، شهرهای آبی هستند که معروف‌ترین آنها شهر بر روی آب ونیز است. از لذت‌بخش‌ترین کارها در سفر به این شهرها، گشت‌وگذار با قایق در آب‌ می‌باشد.

زیباترین شهرهای آبی دنیا

شهر زیبای هیدرا (Hydra)

هیدرا از جزیره‌های یونان است که دسترسی کاملی به پایتخت آتن دارد و جزیره‌ای می‌باشد که کماکان بکر است و اجازه‌ی ساخت‌وساز در آن صادر نمی‌شود. با کرایه نمودن تاکسی‌های آبی می‌توانید از مناظر و چشم‌اندازهای این جزیره لذت ببرد. از جاذبه‌های تاریخی یونان در این منطقه کمتر خبری می‌باشد و با توجه به تفریحات آبی مانند اسکی روی آب، این منطقه از ویژگی‌های خاص خود برخوردار است. با تور کشتی کروز می‌توانید به بازدید این جزیره زیبا و پرجاذبه بروید.

شهر تراگیر (Trogir)

این جزیره‌ در جنوب کشور کرواسی قرار دارد  و  در نزدیکی جزیره چیوو  قرار دارد و قدمت این جزیره به 2300 سال قبل برمی‌گردد. معماری این شهر بسیار زیبا بوده و کاشی‌های قرمز رنگ شیروانی‌ها، قصرها و برج‌های ساعت از اصلی‌ترین مناظری است که در این شهر می‌توانید بازدید نمایید. یکی از جاذبه‌های این شهر قایق‌سواری در آب‌ بوده که در این سفر می‌توان نظاره‌گر قایق‌ها بر آب و نمای این شهر زیبا بود. می‌توانید با خیال راحت در سواحل این منطقه استراحت نمایید و با لاک‌پشت‌ها بازی نمایید.

شهر ژوژانگ در چین

کشور چین شهرهای آبی کمی دارد. در فاصله‌ی کمی از شهر شانگهای، شهر ژوژانگ قرار دارد که بر فراز آب‌های این شهر 14 پل سنگی از سال 1355 میلادی ساخته شده که دوتای آن در همان ورودی شهر قرار دارد. زمانی که مشغول قایق‌سواری و گذر از کانال‌های این شهر می‌باشید می‌توانید معابد، ساختمان‌ها و حیاط‌های آن را مشاهده نمایید و یا از خرید کردن از بازارهای شناور لذت ببرید. با وجود بناهای قدیمی که از سال 1400 میلادی برجا مانده، حال و هوای خاصی در این شهر حاکم می‌باشد.

شهر بروژ

این شهر در شمال غربی کشور بلژیک قرار دارد، که به شما توصیه می‌کنیم با تور دور اروپا به بازدید آن بروید. این شهر به خاطر نوشیدنی‌ها و شکلات‌های خاص خود مشهور شده است. بروژ به ونیز شمال اروپا شهرت دارد و کلیساها، کانال‌ها و باراندازهای زیادی برای بازدید با قایق دارد. 80 پل بر روی آب‌های این شهر، قرار دارند که به راحتی می‎توان از این شهر پیاده‌ دیدن نمود.

انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 888

به "زیباترین شهرهای آبی دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "زیباترین شهرهای آبی دنیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای آبی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید