طبیعت گردی در کشور زیبای برزیل

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، برزیل با داشتن مناظر طبیعی بکر و زیبا، یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در جهان است. این کشور در آمریکای جنوبی واقع شده و دارای جنگل‌های بارانی بزرگ آمازون، کوه‌های بلند، آبشارهای زیبا، سواحل ماسه‌ای و حیات وحش غنی است. طبیعت‌گردان از سراسر دنیا برای تجربه طبیعت بکر برزیل و دیدن حیوانات و گیاهان اگزوتیک آن به این کشور سفر می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین مقاصد طبیعت‌گردی در برزیل بپردازیم.

طبیعت گردی در کشور زیبای برزیل

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

آبشارهای ایگواسو

یکی از معروف‌ترین و باشکوه‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی در برزیل، آبشارهای ایگواسو هستند که در مرز برزیل و آرژانتین قرار گرفته‌اند. این آبشارها که یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان محسوب می‌شوند، شامل بیش از 275 آبشار بزرگ و کوچک هستند که با شکوهی بی‌نظیر، آب رودخانه ایگواسو را به پایین می‌ریزند. آبشارها در میان جنگل‌های استوایی واقع شده‌اند و مناظره زیبایی ایجاد می‌کنند. بزرگ‌ترین آبشار، آبشار دوایر دو آسمان نام دارد که ارتفاع آن به 270 متر می‌رسد.

طبیعت‌گردان می‌توانند با قایق زیر آبشارها حرکت کرده و از نزدیک شکوه آن‌ها را تجربه کنند. همچنین پیاده‌روی در مسیرهایی که اطراف آبشارها ایجاد شده‌اند، امکان دیدن مناظر خیره‌کننده‌ای را فراهم می‌کند. دیدن آبشارهای ایگواسو حتما باید در برنامه سفر به برزیل گنجانده شود.

پارک ملی آمازون

پارک ملی آمازون که بزرگترین جنگل بارانی استوایی جهان را دربر می‌گیرد، بهشتی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی است. این پارک در شمال غربی برزیل واقع شده و زیستگاه انواع گونه‌های نادر و در معرض خطر از جمله جگوار، آناکوندا، کپیبارا و پرندگان اگزوتیک است. جنگل آمازون دارای تنوع زیستی بسیار بالایی است و حدود 10 درصد از کل گونه‌های جهان را در خود جای داده است.

طبیعت‌گردان می‌توانند با قایق در رودخانه آمازون حرکت کرده و حیوانات وحشی را از نزدیک مشاهده کنند. همچنین پیاده‌روی در جنگل و شنا در آب‌های روشن و خنک رودخانه‌ها لذت‌بخش است. کمپینگ در جنگل آمازون و گوش دادن به صداهای شبانه جنگل نیز تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود. حتما از راهنمایان بومی برای جلوگیری از گم شدن کمک بگیرید.

ماژورا

ساحل ماژورا در شمال شرقی برزیل، با داشتن سواحل ماسه‌ای زیبا و آب آبی کریستالی، یکی از بهترین سواحل دنیا برای طبیعت‌گردی و ماجراجویی است. این سواحل مملو از تپه‌های شنی، آب‌سنگ‌های مرجانی رنگارنگ و غارهای زیر دریایی هستند. شنا در آب‌های شفاف و دیدن ماهی‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توان در ماژورا انجام داد.

همچنین امکان قایق‌رانی و مشاهده نهنگ‌های عظیم بریده‌نخاع وجود دارد. طبیعت‌گردان می‌توانند در طول روز به تفریح در ساحل بپردازند و شب‌ها زیر آسمان پر ستاره استراحت کنند. ماژورا مقصد محبوبی برای عکاسان طبیعت نیز محسوب می‌شود.

پانتانال

پانتانال یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین تالاب‌های جهان است که در مرکز برزیل واقع شده است. این تالاب با وسعتی در حدود 140 هزار کیلومتر مربع، زیستگاه انواع پرندگان و حیوانات از جمله طوطی، کبوتر، پلیکان، آناکوندا و کیمن است. درختان قدیمی، نیزارها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های فراوان نیز این منطقه را به بهشتی برای عکاسان و طبیعت‌دوستان تبدیل کرده‌اند.

امکاناتی مثل سفر با قایق، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری و کمپینگ برای تجربه بهتر پانتانال وجود دارد. بهتر است در فصل مرطوب به این منطقه سفر کرد تا بتوان حیات وحش فراوان آن را از نزدیک دید. پانتانال یکی از بکرترین مناطق طبیعی برزیل است که نباید از دست داد.

لینسویز 

شهر لینسویز در جنوب برزیل، دروازه‌ای به طبیعت زیبای ایالت ریوگرانده دو سول است. اطراف این شهر پوشیده از تپه‌ماهورها و دره‌های سرسبز است. دریاچه‌های آبی زیبا مثل دریاچه پاتوس و منگوئیرا نیز در اطراف لینسویز قرار دارند که محل مناسبی برای قایق‌رانی و ماهیگیری هستند.

حیات وحش غنی منطقه شامل پرندگانی مثل طوطی، شاهین و کلاغ‌های آبی است. همچنین در جنگل‌های اطراف می‌توان حیواناتی مثل میمون عنکبوتی، خرس عسل و گراز وحشی یافت. دیدن طلوع و غروب خورشید از بالای تپه‌ماهورها یکی از زیباترین تجربه‌ها در لینسویز است. کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری کوهستان و اسب‌سواری نیز از جمله فعالیت‌های محبوب در این منطقه هستند.

ریو دو ژانیرو

شهر ریو دو ژانیرو در جنوب شرقی برزیل، دارای زیباترین مناظر طبیعی است. کوه‌هایی مثل کورکووادو و خلیج گوانابارا و سواحل معروف کوپاکابانا و ایپانما در این شهر قرار دارند. کوه کورکووادو که نماد ریو محسوب می‌شود، منظره‌ای فوق‌العاده به شهر و ساحل می‌دهد.

بالا رفتن از کورکووادو با قطار کوهستانی و دیدن مناظر زیبای شهر از بالای کوه تجربه‌ای لذت‌بخش است. از دیگر جاذبه‌های طبیعی ریو می‌توان به باغ گیاه‌شناسی، پارک ملی تیژوکا و جنگل اطراف شهر اشاره کرد که مکان‌های برای طبیعت‌گردی و پیاده‌روی هستند.

ساحل نوردشرقی

سواحل شمال شرقی برزیل دارای آب‌های گرم و شفاف، کوه‌های ساحلی، جنگل‌های انبوه، آب‌سنگ‌های مرجانی و ساحل‌های بکر هستند. ایالت‌هایی مثل باهیا، پرنامبوکو، ریو گرانده دو نورته و سی‌آرا دارای زیباترین بخش‌های ساحلی شمال شرق هستند.

شهرهایی مثل سالوادور، فورتالزا و ناتال دارای سواحل ماسه‌ای طلایی هستند که استراحت و شنا در آن‌ها لذت‌بخش است. همچنین می‌توان از صخره‌های ساحلی و آب‌سنگ‌های مرجانی رنگارنگ دیدن کرد. گردش در جزایر مرجانی منطقه نیز توصیه می‌شود.

در بعضی نقاط مثل پرایا دو فورته، ساحل با دیواره‌های بلند و صخره‌ای زیبایی خاصی دارد. در فصل‌های مناسب می‌توان لاک‌پشت‌های دریایی را در حال تخم‌گذاری مشاهده کرد. سواحل شمال شرقی انتخاب مناسبی برای کسانی است که به دنبال آرامش و طبیعت بکر هستند.

نتیجه‌گیری

برزیل با دارا بودن انواع مناظر طبیعی زیبا از جمله جنگل‌های استوایی، کوه‌ها، آبشارها، تالاب‌ها و سواحل شنی، یکی از بهترین مقاصد در دنیا برای طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. طبیعت‌گردان می‌توانند با سفر به این کشور، تنوع زیستی غنی آن و زیبایی‌های طبیعی‌اش را از نزدیک تجربه کنند. پس اگر علاقه‌مند به ماجراجویی و کشف طبیعت هستید، حتما برزیل را در برنامه‌های سفرتان قرار دهید.

انتشار: 12 دی 1402 بروزرسانی: 12 دی 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 895

به "طبیعت گردی در کشور زیبای برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت گردی در کشور زیبای برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید