مشارکت همراه اول در نوسازی مدارس کرمانشاه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، 19 مرداد 1373، با واگذاری 4 سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم کارت تلفن همراه در ایران رسماً آغاز شد.

مشارکت همراه اول در نوسازی مدارس کرمانشاه

بهره برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور، در مرداد ماه سال 1373 در شهر تهران با 24 سایت BTS و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد. به دنبال استقبال غیرمنتظره و بی نظیر مردم از این پدیده، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد. بنابراین با توجه به نیاز و تقاضای مردم به این پدیده، فعالیت هایی متناسب با جهت گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالی مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.

در ادامه این برنامه هیأت وزیـران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 2000میلیارد ریال تصویب کرد و تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد.

با جدی شدن خصوصی‌سازی صنعت مخابرات کشور و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال 1386، دارای نام (همراه اول)، نشان (دو حلقه)، رنگ (فیروزه ای و نارنجی) و شعار (هیچکس تنها نیست) تجاری وی‍ژه خود شد.

همچنین در سال 1389 پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. شرکت ارتباطات سیار ایران در 28 آذر 1389، پنج درصد سهام (معادل 103 میلیون سهم) خود را در فرابورس عرضه کرد. روز 29 مرداد 1392 نماد همراه اول در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس حضور دارد.

شرکت ارتباطات سیار ایران که برای دومین بار پیاپی موفق شده رتبه اول در استفاده حداکثری از منابع و مهارت های ایرانی در ارزیابی عملکرد اپراتورها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را کسب کند، با بیش از 100 میلیون سیم کارت واگذار شده در 1246 شهر (100درصد شهرها) و بیش از 43 هزار روستا (حدود 90 درصد روستاها) و بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، بیش از 97 درصد پوشش جمعیتی کشور را تحت پوشش دارد. ضریب نفوذ اپراتور اول 90.3 درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با 270 اپراتور در 112 کشور جهان برقرار است. همراه اول، علاوه بر این که پیشتاز عرضه سیم کارت در کشور بوده است، با نوسازی مداوم شبکه خود، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را نیز داراست.

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در هر دو حوزه مکالمه و دیتا، مجوز ارتقای پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل 3 و نسل های بالاتر را در تاریخ 4 شهریورماه1393، دریافت کرد و اکنون با گذشت کمتر از 4 سال، 19330 سایت نسل سه و 17400 سایت نسل چهار و چهار و نیم در شبکه این اپراتور فعال است و بر این اساس همراه اول تنها اپراتور کشور است که در تمامی شهرها پوشش اینترنت پرسرعت دارد.

علاوه بر این، اپراتور اول در پنج سال گذشته، در ارزیابی رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) که بر اساس استاندارد EFQM صورت می گیرد، برترین جایگاه اپراتورهای تلفن همراه کشور را برای خود حفظ کرده است.

مشارکت همراه اول در نوسازی مدارس مناطق زلزله زده همزمان با جشن 24سالگی

همراه اول به منظور گرامیداشت روز خبرنگار و 24 امین سالروز عرضه اولین سیمکارت در ایران،در مراسم شبی با اصحاب رسانهاز کمپین مثل اول رونمایی کرد.

طبق اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول تلفن همراه کشور به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار و 19 مرداد بیست و چهارمین سالروز آغاز عرضه سیم کارت در ایران، با حضور بیش از 200 خبرنگار فعال در رسانه‌های کشور، مهندس فرهنگ مدیرعامل همراه اول، دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان و معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، مهندس شیرزاد مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از مدیران ارشد همراه اول مراسمی جهت گرامیداشت این دو رویداد مهم برگزار کرد و طی تفاهم نامه ای با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از مشارکت خود در نوسازی مدارس در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و سایر مناطق محروم کشور خبر داد.

مهندس حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول در این مراسم ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه که طی این سالها همواره حامی این اپراتور بوده و به توسعه فضای تکنولوژی کمک کرده اند، گزارش مختصری از فعالیت های این اپراتور ارائه داد.

وی با اشاره به جایگاه این اپراتور در صنعت اپراتوری تلفن همراه گفت: همراه اول در ایران و خاورمیانه از نظر تعداد مشترک رتبه نخست، در آسیای جنوبی رتبه هفتم و در جهان در بین 1003 اپراتور تلفن همراه، رتبه هجدهم را داراست.

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه مشترکین دیتای این اپراتور رکورد 3900 ترابایت ترافیک روزانه را ثبت کرده اند، گفت: طی سال 4 ماه اول سال 97 ترافیک دیتای همراه اول نسبت به سال قبل آن 2.6 برابر رشد کرده و در مجموع روند ترافیک دیتا در شبکه (ماهانه)، 164 برابر رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه رتبه شفافیت اطلاع رسانی همراه اول در بورس طی سال های گذشته همواره بهبود یافته است، گفت: در آخرین ارزیابی صورت گرفته یعنی پایان سال 96، همراه اول در بین 302 شرکت بورسی موفق به کسب عنوان دوم شفافیت شده است.

فرهنگ در ادامه با اشاره به روند رو به رشد درآمد دیتا در این شرکت اظهار داشت: در 5 سال گذشته درآمد حاصل از دیتا در همراه اول 28 برابر رشد داشته و به 3500 میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه همراه اول در بین 302 شرکت بزرگ بورسی رتبه 2 شفافیت را کسب کرده است گفت: خوشبختانه در سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1396، براساس گزارشات ارائه شده، همراه اول برای پنجمین سال پیاپی، موفق به کسب نظر مقبول حسابرس مستقل شده است و این مسأله با توجه به درآمد بیش از 12471 میلیارد تومانی همراه اول در سال 96 قابل توجه است. همچنین همراه اول در همین راستا موفق شد تندیس زرین هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران را کسب کند.

مدیرعامل اپراتور اول با بیان اینکه همراه اول قصد دارد همزمان با تحولات دیجیتال علاوه بر به روزرسانی سازمان و فعالیت درکسب و کار اصلی خود، در حوزه های دیگر نیز فعالیت کند، گفت: همراه اول علاوه بر محافظت از کسب و کار اصلی قصد دارد در ایجاد کسب و کارهای نوظهور و نزدیک به کسب و کار اصلی و فراتر از آن فعالیت کند.

برش کیک تولد 24 سالگی همراه اول و تجلیل از زحمات خبرنگاران، از دیگر برنامه‌های مراسم شبی با اصحاب رسانه همراه اول بود که چهارشنبه شب (17مردادماه)، برگزار شد.

در این مراسم شرکت ارتباطات سیار ایران دو تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امضا کرد. تفاهم‌نامه اول در خصوص اعطای کمک همراه اول به احداث، تجهیز و نوسازی مدارس مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال کمک بلاعوض از طرف همراه اول و تفاهمنامه دوم در خصوص اعطای کمک‌های جمع آوری شده مشترکین همراه اول برای تجهیز و نوسازی مناطق محروم از طریق راه اندازی سامانه #24* توسط طرف اول همزمان با سالروز 24 سالگی برند همراه اول به امضا رسید.

همراه اول تا 100 گیگابایت اینترنت به مشترکین خود هدیه می دهد

به مناسبت 24 امین سالروز ورود فناوری تلفن همراه به کشور، همراه اول به تمامی مشترکین خود هدیه می‌دهد.

طبق اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تولد همراه اول، این اپراتور به تمامی مشترکین دائمی و اعتباری خود در 7 سطح متفاوت بسته دیتای یک روزه از 100 مگابایت تا 100 گیگابایت هدیه می‌دهد. در این طرح که از 19 مرداد تا پایان 26 مرداد 97 به مدت یک هفته اجرا می‌شود، برای تمامی مشترکین دائمی و اعتباری، پس از ثبت نام، یکی از 7 بسته در نظر گرفته شده به صورت تصادفی فعال می‌شود و مشترک تنها یک روز (از ساعت 5 صبح تا 19 عصر) فرصت دارد از بسته دیتای هدیه خود استفاده کند.

همراه اولی‌ها می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده، از طریق شماره گیری کد دستوری #24*97* بصورت رایگان در این طرح ثبت نام کرده و از هدیه اپراتور اول که بصورت رندوم برای مشترکین فعال می شود، بهره مند شوند. هر زمان که کد دستوری توسط مشترک شماره گیری شود، بسته در اولین 5 صبح پس از شماره گیری برای مشترک فعال می‌شود.

گفتنی است ثبت نام و دریافت این هدیه تنها برای یک بار فقط در بازه زمانی 19 تا 26 مرداد ماه امکان پذیر بوده و مهلت استفاده از آن از زمان فعالسازی تا پایان همان روز است. مشترکین همراه اول جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح می توانند به پرتال همراه اول به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 37

به "مشارکت همراه اول در نوسازی مدارس کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت همراه اول در نوسازی مدارس کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید