معرفی فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، آشنایی با فرودگاه بین المللی کرابی تایلند | Karbi International Airport

امروز می خواهیم با یکی از فرودگاه های بین المللی در کشور تایلند آشنا شویم، فرودگاه بین المللی کرابی (Karbi International Airport) در شهر کرابی تایلند. این فرودگاه را می توان در زمره فرودگاه های پر رفت و آمد و البته بین المللی کشور تایلند به حساب آورد. در یکی از آمار منتشر شده درباره فرودگاه کرابی، سالانه این فرودگاه بیش از 4 میلیون مسافر را پذیرا می باشد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشد تا به اتفاق یکدیگر تاریخچه فرودگاه کرابی، اطلاعات این فرودگاه، ترمینال ها و مسیرهای دسترسی به این فرودگاه و در آخر امکانات فرودگاه بین المللی کرابی تایلند برای مسافران را مورد آنالیز قرار دهیم.

معرفی فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

تاریخچه فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

فرودگاه بین المللی کرابی را که در زبان بومی ท่าอากาศยานนานาชาติกระบี่ نوشته می شود، در سال 1999 میلادی در شهر کرابی تایلند افتتاح شد.

این فرودگاه در ابتدا برای حمل و جا به جایی حداکثر تا 3 میلیون نفر مسافر در سال طراحی شده بود اما این رقم فقط در شرایط ساخت و طراحی اولیه این فرودگاه اعمال گشت و به مرور زمان، این میزان تعداد مسافر افزایش یافتند.

با این حال مسئولین این فرودگاه در نظر دارند تا این تعداد مسافر را با افزایش ظرفیت های فرودگاه، در آینده بالا ببرند.

از برنامه های آینده اعلام شده این فرودگاه این است که مسافرین این فرودگاه بیش از 5 میلیون نفر در سال باشند.

این فرودگاه یکی از شاهراه های اصلی برای راهنمایی مسافرین و مراجعین به این شهر در تایلند است.

کرابی در اصل استانی در جنوب تایلند است که از چندین جزیره تشکیل شده است و به خاطر همین جزیره ای بودنش، به سرعت تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری محبوب و پر هوادار در تایلند شده است.

همین محبوبیت و در پی آن، پر رفت و آمدی این جزیره باعث شده است که امروزه پروازهای مستقیمی از سر تا سر دنیا به فرودگاه بین المللی کرابی انجام می شود و با توجه به جاذبه های این منطقه اصلا عجیب نیست که این منطقه و فرودگاهش آن قدر محبوب و پر هوادار شده اند.

فرودگاه بین المللی کرابی دارای یک باند آسفالت به طول 3002 متر است که کلیه ورود و خروج های هوایی مسافرتی و تجاری به وسیله آن صورت می پذیرد.

فاصله هوایی فرودگاه بین المللی کرابی با تهران برابر است با 5684 کیلومتر که البته در حال حاضر پرواز مستقیمی بین ایران و کرابی صورت نمی گیرد.

این فرودگاه به عنوان قطب اصلی برای خطوط هوایی همچون: تائی ایر، ایر آسیا و نیو جن ایرویز است. فرودگاه بین المللی کرابی در فاصله 7 کیلومتری مرکز شهر کرابی قرار گرفته است.

اطلاعات فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

نام فرودگاه بین المللی کرابی: Karbi International Airport

کد یاتا: KBV

کد ایکائو: VTSG

نوع فرودگاه: همگانی

ارتفاع از سطح دریا: 25 متر

ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی کرابی: www.krabiairportonline.com

ترمینال های فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

فرودگاه بین المللی کرابی دارای دو ترمینال مجزا برای پرواز های داخلی و بین المللی از این شهر است.

در ادامه به ارائه شرحاتی درباره این دو ترمینال می پردازیم.

از ترمینال شماره 1 این فرودگاه آغاز می کنیم. ترمینال شماره 1 مخصوص پروازهای بخش بین المللی است. این ترمینال در خود دارای 3 طبقه می باشد.

در طبقه اول ترمینال شماره 1، مسافران پروازهای خارجی می توانند که برای استراحت و یا گذران اوقات خود از کافه ها، باجه های صرافی و تبدیل ارز، دستگاه های خود پردازبانک های مختلف، دفاتر کنندگی رزور هتل در کرابی، کنندگی های مخصوص و گوناگون اجاره ماشین های دربستی و دفاتر فروش بلیت های اتوبوس و تاکسی در دسترس قرار گرفته است.

در طبقه دوم ترمینال شماره 1 که مخصوص پرواز های خروجی و یا همان بین المللی است، مسافران این فرودگاه می توانند که در این سالن به کنندگی های مختلفی از ایرلاین هالی اصلی این فرودگاه و یا ایرلاین هایی که به مقصد کرابی پرواز خروجی و یا ورودی دارند، دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این ها در این طبق نیز چندین رستوران و کافی شاپ برای رفاه حال مسافران این فرودگاه وجود دارد.

در طبقه سوم ترمینال شماره 1 نیز سالنی مخصوص عبادت، رستوران های مختلف و دفتر اصلی فرودگاه قرار گرفته است.

برای مسافران این جزیره زیبا قابل ذکر است که در فرودگاه کرابی، تمامی طبقات ترمینال شماره 1 به آسانسور، بالابر و لیفت که مخصوص جا به جایی ویلچر و وسایل یاری حرکتی سنگین است، مجهز می باشند.

ترمینال شماره 2 این فرودگاه این مخصوص به پروازهای داخلی در تایلند و این جزیره است و کلیه امور مربوط به مسافرت ها و جا به جایی ها در داخل مرزهای کشور تایلند به وسیله این ترمینال صورت می گیرد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

اگر قصد دارید به این جزیره زیبا سفر کنید و همچنین اگر قصد دارید که با تاکسی به مرکز شهر و یا مقصد خود بروید بهتر است که برای رفت و آمد از قبل تاکسی یا ماشین مورد نظر خود را رزرو نموده باشید تا معطل نشوید و یا هزینه اضافی از شما دریافت نشود.

اگر تمایل دارید که از اتوبوس بهره ببرید نیز می توایند از ایستگاه های نزدیک به فرودگاه بهره ببرید.

توجه داشته باشید که هزینه رفت و آمد با اتوبوس بسیار مقرون به صرفه تر از استفاده از تاکسی است اما زمان اتلاف شده بسیار بیشتری ممکن است داشته باشد زیرا تا رزمانی که اتوبوس از مسافر پر نشود، راننده حرکت نخواهد کرد!

همچنین این نکته را در استفاده از تاکسی و یا اتوبوس از قلم نیاندازید که بهتر است که از قبل یا رزرو شوند و یا بلیطشان تهیه شود.

امکانات فرودگاه بین المللی کرابی تایلند

در شرح بخش ترمینال های فرودگاه بین المللی کرابی به گوشه ای از امکانات دو ترمینال شماره 1 و 2 فرودگاه اشاره کردیم، در ادامه به دیگر امکانات این فرودگاه اشاره می نماییم.

  • در ترمینال بین المللی این فرودگاه، پلیس بین الملل حضور دارد.
  • می توانید از خدماتی همچون حمل و بسته بندی وسایل خود استفاده نمایید.
  • در این فرودگاه می توانید از اینترنت رایگان استفاده نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 525

به "معرفی فرودگاه بین المللی کرابی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی کرابی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید