آشنایی با محبوب ترین کشورهای توریستی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، گردشگری یکی از بزرگ‌ترین صنایع در سراسر جهان است و هر ساله میلیون‌ها نفر برای تعطیلات و سفر به کشورهای مختلف سفر می‌کنند. برخی از کشورها به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فوق‌العاده، همیشه مقصدهای محبوبی برای گردشگران بوده‌اند. در این مقاله به بررسی 10 کشوری می‌پردازیم که پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری در سراسر جهان هستند.

آشنایی با محبوب ترین کشورهای توریستی

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

فرانسه

فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان است. در سال 2022 میلادی حدود 90 میلیون نفر از این کشور دیدن کردند. پاریس با داشتن بناهای تاریخی و موزه‌های مشهور جهان همچون لوور، موزه اورسه و برج ایفل یکی از پرطرفدارترین شهرهای جهان برای گردشگری است. علاوه بر پاریس، شهرهایی چون نیس، کن، مارسی و بوردو نیز از جاذبه‌های فراوانی برخوردارند. سواحل مدیترانه‌ای، کوه‌های آلپ، دره لوآر و غارهای شمپاین از دیگر جاذبه‌های طبیعی فرانسه محسوب می‌شوند. علاوه بر این‌ها، غذاهای لذیذ فرانسوی و شراب‌های باکیفیت این کشور نیز از دلایل اصلی محبوبیت آن به عنوان یک مقصد گردشگری است. پیش‌بینی می‌شود امسال نیز فرانسه یکی از پرطرفدارترین کشورها برای گردشگری باشد.

اسپانیا

اسپانیا در جنوب اروپا دارای تاریخ و فرهنگ غنی و جاذبه‌های فراوان گردشگری است. در سال 2022 میلادی حدود 65 میلیون گردشگر از اسپانیا دیدن کردند. شهرهای بارسلون، مادرید، والنسیا و سویل زیباترین شهرهای این کشور به شمار می‌روند. موزه‌ها و گالری‌های هنری متعدد، کلیساها و کاخ‌های تاریخی و البته ورزش محبوب گاوبازی از جاذبه‌های گردشگری اسپانیا هستند. سواحل مدیترانه‌ای و جزایر بکر اسپانیا نیز بسیار زیبا و دیدنی هستند. غذاهای خوشمزه اسپانیایی همچون پائلا، سانگریا و پای مرغ نیز از دلایل گردشگرپذیر بودن این کشورند. انتظار می‌رود اسپانیا امسال نیز یکی از 10 کشور برتر گردشگرپذیر دنیا باشد.

ایتالیا

ایتالیا سرزمینی تاریخی با آثار و بناهای باستانی فراوان است. شهر رم باستان و آثار تاریخی آن همچون کلوسئوم و پانتئون، شهر ونیز با آب‌های زلالش و شهر فلورانس با معماری زیبای رنسانسی‌اش از مقاصد اصلی گردشگران در ایتالیا هستند. مناطق توسکانی، دریاچه کومو، خلیج آمالفی و جزیره سیسیل نیز جاذبه‌های طبیعی زیبایی دارند. علاوه بر این‌ها، غذاهای ایتالیایی مانند پیتزا، پاستا و انواع پنیر و شراب‌های لذیذ نیز نقش مهمی در جذب گردشگر به این کشور داشته‌اند. در سال 2021 میلادی حدود 65 میلیون نفر از ایتالیا دیدن کردند و انتظار می‌رود این روند امسال نیز ادامه داشته باشد.

آمریکا

آمریکا با داشتن مناطق و جاذبه‌های گردشگری متنوع، یکی از مقاصد محبوب گردشگران در سراسر جهان است. شهر نیویورک با آسمان‌خراش‌های معروفش، لاس وگاس با نورپردازی‌های بی‌نظیر و شهرهای ساحلی میامی و لس آنجلس از جمله مقاصد پرطرفدار گردشگری در آمریکا هستند. مناطق طبیعی زیبا مانند کوه‌های راکی، پارک ملی یلواستون، دره مرگ و کانیون بریس نیز گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند. علاوه بر این‌ها، فرهنگ غنی و خوراک‌های متنوع این کشور نیز برای گردشگران جذاب است. در سال 2022 میلادی حدود 80 میلیون گردشگر از آمریکا بازدید کردند و پیش‌بینی می‌شود این روند امسال نیز ادامه داشته باشد.

چین

چین با داشتن تاریخ و فرهنگ غنی و مکان‌های تاریخی و طبیعی زیبا، یکی از مقاصد رو به رشد گردشگری در آسیا و جهان است. دیوار چین، میدان تیان آن من، غارهای میان‌شان و باغ یوآنمینگ یوآن از جمله مکان‌های تاریخی مهم این کشور هستند. علاوه بر این‌ها، جزیره هاینان، دره یانگشوو و کوه‌های شانشی نیز دارای مناظر طبیعی بکر و زیبایی هستند. در سال 2021 میلادی حدود 144 میلیون گردشگر از چین دیدن کردند. انتظار می‌رود با بازگشایی مرزهای این کشور پس از کرونا، روند رو به رشد گردشگری در چین ادامه پیدا کند.

مکزیک

مکزیک در آمریکای مرکزی، یکی دیگر از مقاصد بسیار محبوب گردشگری است. شهر کانکون در کرانه کارائیب، شهر مکزیکوسیتی با ابنیه و بناهای تاریخی و موزه‌هایش و شهر گوادالاخارا با معماری استعماری اش، از جمله مهم‌ترین مقاصد گردشگری در مکزیک محسوب می‌شوند. همچنین این کشور دارای سواحل و جزایر زیبایی در دریای کارائیب است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری مکزیک می‌توان به فرهنگ مایاها، غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ مکزیکی و هنرهای سنتی و صنایع دستی اشاره کرد. در سال 2021 میلادی حدود 30 میلیون نفر از مکزیک دیدن کردند.

تایلند

تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا است که طبیعت بکر، سواحل زیبا و معابد بودایی منحصربه‌فردی دارد. جزیره پوکت، جزایر پی پی، شهر بانکوک و آبشار ای‌یانگ از جمله مقاصد اصلی گردشگری در تایلند به شمار می‌روند. همچنین غذاهای تای خوشمزه و ارزان و مردم مهمان‌نواز نیز از دلایل اصلی گردشگرپذیر بودن تایلند است. در سال 2022 میلادی بالغ بر 12 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کردند.

انگلستان

انگلستان یکی دیگر از مقاصد بسیار محبوب گردشگری در اروپاست. لندن با جاذبه های فراوان تاریخی و فرهنگی اش همواره یکی از پرطرفدارترین شهرهای جهان برای گردشگری بوده است. برج لندن، برج بیگ بن، کاخ باکینگهام، موزه بریتانیا و خیابان آکسفورد از جمله مکان هایی هستند که گردشگران زیادی را به لندن می کشانند. علاوه بر لندن، شهرهایی مانند منچستر، لیورپول، برایتون و ادینبورگ نیز دیدنی هستند. مناظر ساحلی زیبا و منحصربفرد انگلستان نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می آیند. در سال 2022 میلادی حدود 40 میلیون نفر از انگلستان دیدن کردند و پیش بینی می شود این روند امسال نیز ادامه داشته باشد.

یونان

یونان سرزمینی تاریخی با تمدن و فرهنگ غنی است که هر ساله پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است. آکروپلیس و موزه آکروپلیس در آتن، جزیره سانتورینی، دلفی و جزیره میکونوس از مهمترین مقاصد گردشگری در یونان به شمار می آیند. همچنین سواحل زیبا، دریاهای آبی کم نظیر و آب و هوای مطبوع مدیترانه ای نیز از دلایل اصلی گردشگرپذیر بودن یونان هستند. در سال 2022 میلادی حدود 25 میلیون نفر از این کشور باستانی دیدن کردند.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آمریکا، چین، مکزیک، تایلند، انگلستان و یونان امسال نیز از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان خواهند بود. جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این کشورها و همچنین مردم مهمان‌نواز و خوراک‌های لذیذشان، هر ساله میلیون‌ها نفر را برای گردش و تفریح به سوی خود جلب می‌کنند.

انتشار: 13 دی 1402 بروزرسانی: 13 دی 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 791

به "آشنایی با محبوب ترین کشورهای توریستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با محبوب ترین کشورهای توریستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید