رشته کوه پیندوس در یونان

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رشته کوه پیندوس با 2637 متر ارتفاع، از دیدنی‌ترین جاذبه‌های کشور یونان است که در شمال یونان و در نزدیکی مرز آلبانی قرار دارد.

رشته کوه پیندوس در یونان

رشته کوه پیندوس در امتداد مرز تسالی و اپیروس قرار دارد و شمال یونان را به دو بخش تقسیم می‌نماید. این رشته کوه از مرز یونان-آلبانی در اپیروس شمالی آغاز می‌شود و وارد منطقه اپیروس و منطقه مقدونیه در یونان شمالی می‌رود و تا شمال پلوپونز ادامه پیدا می‌کند. این مجموعه از کوه ها، فلات، قله، دره، تنگه از شمال غرب تا جنوب شرق امتداد دارد و یکی از جاذبه‌های تور جزایر یونان با کشتی کروز است.

کوهستان پیندوس به عنوان یک مانع برای سفر از شرق به غرب یونان و برعکس آن به حساب می‌‎آید. کوه‌های جنگلی پیندوس در قسمت کوهستانی بالکان جنوبی در دامنه کوه با ارتفاع 500 تا 300 متری قرار دارد و نوعی گیاه تایگتوس در بخش جنوبی یعنی پلوپونز در رشته کوه های مرکزی یونان ، آلبانیای شرقی و جنوب غربی جمهوری مقدونیه به چشم می‌خورد و تا دره رودخانه درین در شمال امتداد دارد.

این منطقه با دریای اژه و مناطق جنگلی ترکیه و یونان، جنگل های برگریز ایلیریایی، کوه های جنگلی دیناریک و کوه های جنگلی بالکان (در کوزوو، مقدونیه و یونان) محاصره شده است. آب و هوای این منطقه از نوع مدیترانه ای با تابستان های گرم است.

انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 882

به "رشته کوه پیندوس در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته کوه پیندوس در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید