ابراز نگرانی رئیس جمهور اندونزی نسبت به افزایش تنش های مذهبی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: رئیس جمهور اندونزی تاکید نمود، وی به شدت نگران افزایش تنش های مذهبی و عدم تحمل مذاهب مختلف در برابر یکدیگر در پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیا است.

ابراز نگرانی رئیس جمهور اندونزی نسبت به افزایش تنش های مذهبی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ابراز نگرانی سوسیلو یودیوهونو رئیس جمهور اندونزی نسبت به افزایش تنش های مذهبی در این کشور در حالی است که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که دولت اندونزی برای کاهش تنش های مذهبی در این کشور ناکام بوده است.

اندونزی اخیرا شاهد افزایش خشونت های مذهبی بین گروه های اقلیت دینی مثل مسیحیان، شیعیان مسلمان و اعضای فرقه اسلامی احمدیه بوده است.

رئیس جمهور اندونزی توضیح داد، من به شدت نگران ادامه تنش های مذهبی و عدم تحمل مذاهب مختلف در برابر یکدیگر هستم و اکثر این تنش ها منجر به خشونت و درگیری می گردد.

وی اضافه کرد، ما باید همیشه از وقوع چنین تنش ها و خشونت هایی جلوگیری کنیم اگر تبادل نظر و مذاکره را در اولویت قرار می دهیم و اگر رهبران کشور در دولت و نهادهای مذهبی مسئولیت کامل را بر عهده بگیرند.

یودیوهونو از سال 2004 میلادی قدرت را در اندونزی در دست دارد و دوران ریاست جمهوری وی سال آینده به خاتمه خواهد رسید. وی به علت ناکامی در حفاظت از حقوق اقلیت های مذهبی مورد انتقاد قرار گرفته است.

آندریاس هارسونو دبیر دیدبان حقوق بشر در اندونزی در این باره تاکید نمود، همه صحبت های یودیوهونو درست است ولی وی در مورد تبعیض حقوقی و قانونی که دولتش بر ضد اقلیت های مذهبی در 9 سال گذشته انجام داده، صحبتی نمی کند.

دیدبان حقوق بشر سال جاری گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد در سال 2012 میلادی بیش از 260 مورد خشونت بر ضد اقلیت های مذهبی در اندونزی صورت گرفته است.

به باور دیدبان حقوق بشر بعضی از اعضای کابینه دولت اندونزی در این خشونت ها نقش داشته اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 348

به "ابراز نگرانی رئیس جمهور اندونزی نسبت به افزایش تنش های مذهبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی رئیس جمهور اندونزی نسبت به افزایش تنش های مذهبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید