ابلاغیه کمیته گفت وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن به مجلس عراق درباره خروج آمریکا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق گفت که کمیته مشترک گفت وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن اطلاع داده که آمریکا با خروج نیروهای رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

ابلاغیه کمیته گفت وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن به مجلس عراق درباره خروج آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق روز سه شنبه خبر داد که کمیته مشترک میان عراق و آمریکا که مشغول گفت وگوهای راهبردی است، به آن خبر داده که واشنگتن با خارج کردن نیروهای رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در اظهاراتی تلویزیونی گفت: کمیته مشترک به کمیته امنیت و دفاع مجلس خبر داده که آمریکا در دور سوم گفت وگوهای راهبردی با خارج کردن نیروهای رزمی خود از عراق موافقت کرده است .

الزیادی گفت که موافقت فوری واشنگتن با ترک عراق کمیته مشترک را غافلگیر کرده است و البته که این، موضوعی خوب است.

او اجرای توافق میان بغداد و واشنگتن را مساله ای مهم در تحکیم روابط میان طرفین خواند و گفت: بر اساس توافق اخیر، نیروهایی که در عراق باقی خواهند ماند، آموزشی و نه رزمی خواهند بود.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق، شامگاه چهارشنبه هفته گذشته (هجدهم فروردین ماه) پس از پایان گفت و گوهای راهبردی بغداد و واشنگتن، تأکید کرد، دور سوم گفت و گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری های پرورشی و فرهنگی آغاز شد.

الصحاف در ادامه شرح داد: حضور نیروهای آمریکایی پس از این گفت وگو به دادن مشاوره و آموزش محدود خواهد شد و نیروهای خارجی بر اساس یک جدول زمانی تعیین خارج از عراق مستقر خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: نیروهای خارجی باقی مانده در پایگاه هایی کاملا عراقی حضور خواهند داشت. بغداد و واشنگتن بر سر عدم حضور نیروهای رزمی (خارجی) در عراق توافق کرده اند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1710

به "ابلاغیه کمیته گفت وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن به مجلس عراق درباره خروج آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغیه کمیته گفت وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن به مجلس عراق درباره خروج آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید