ارتش سوریه ازدفع حمله شدید النصره در ادلب اطلاع داد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزارت دفاع سوریه گفت که نیروهای ارتش سوریه امروز حمله سنگین تروریست های جبهه النصره به مناطق کاهش تنش در جنوب و جنوب شرق ادلب را دفع کردند و هنوز درگیری میان دو طرف ادامه دارد.

ارتش سوریه ازدفع حمله شدید النصره در ادلب اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای ارتش سوریه سحرگاه امروز حمله سنگین تروریست ها به مناطق کاهش تنش در جنوب و جنوب شرق ادلب را دفع کردند.

یک مقام نظامی وزارت دفاع سوریه گفت: گروه های تروریستی سحرگاه امروز پنجشنبه بیست و سوم ژانویه 2020 تنش میدانی جدیدی را ایجاد کردند که با حمله شدید تروریست های جبهه النصره صورت گرفت.

این منبع گفت: تعداد زیادی از عناصر جبهه النصره به سمت نیروهای ارتش سوریه که در جنوب و جنوب شرق ادلب مستقر بودند حمله ور شدند. تروریست ها در محور التح - أبو حریف- السمکة، با به کارگیری سلاح های مختلف از جمله خودروهای بمب گذاری شده و پشتیبانی هوایی گسترده به سمت بعضی مواضع استقرار ارتش حمله کردند و خطوط دفاعی ارتش را شکستند؛ اما نیروهای ارتش با قدرت بالا اقدام به دفع این حملات نموده و مانع پیشروی تروریست ها شدند.

وزارت دفاع سوریه تاکید نمود: هنوز درگیری با تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی در امتداد خطوط تماس در این منطقه (جنوب و جنوب شرق ادلب) ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه هم گفت که در حمله امروز تروریست ها در ادلب حدود چهل سرباز سوری کشته و هشتاد نفر دیگر زخمی شدند.

علی رغم گذشت چند روز از برقراری آتش بس در استان ادلب در قالب توافق ترکیه و روسیه، اما نقض گسترده این توافق از سوی تروریست ها، حملات ارتش سوریه و جنگنده های روسیه را در پی داشته است.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه چندی پیش، بعد از ملاقات با یکدیگر در استانبول طی بیانیه ای مشترک بر ضرورت اجرای توافق های به عمل آمده بین طرفین در خصوص سوریه و کوشش برای مقابله با تروریسم و مقابله با جدایی طلبان در سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور عربی تأکید کردند.

استان ادلب اوایل سال 2015 در نتیجه اتحاد چندین گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلاف جیش الفتح اشغال شد. این ائتلاف مورد حمایت بعضی کشورهای منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه قرار داشت. این ائتلاف دیگر وجود ندارد زیرا حامیان منطقه ای تروریست ها دچار اختلافات شدید هستند.

با پیروزی های تدریجی ارتش سوریه در ماه های گذشته در جنوب و جنوب شرق استان ادلب، بخشی از این استان به کنترل ارتش سوریه در آمده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 905

به "ارتش سوریه ازدفع حمله شدید النصره در ادلب اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش سوریه ازدفع حمله شدید النصره در ادلب اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید