استقلال اسکاتلند تبعات منفی جدی برای انگلستان خواهد داشت

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: رهبران تجاری انگلیس نسبت به تبعات منفی و جدی استقلال اسکاتلند بر اقتصاد انگلیس هشدار می دهند.

استقلال اسکاتلند تبعات منفی جدی برای انگلستان خواهد داشت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تلگراف، تازه ترین تحقیق و آنالیز از رهبران تجاری و کسب و کار در انگلیس نشان می دهد که حدود 80 درصد آنها بر این باورند که رای مردم اسکاتلند به استقلال این کشور از انگلیس تاثیرات منفی زیادی بر اقتصاد انگلیس خواهد داشت.

بر اساس این گزارش در حالی که تنها 4 روز به برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند زمان باقی مانده است تازه ترین نظرسنجی ها حاکی از افزایش حمایت مردمی از کمپین استقلال اسکاتلند است. مردم اسکاتلند قرار است 18 سپتامبر با شرکت در این همه پرسی در مورد استقلال از انگلیس پس از 307 سال تصمیم گیری نمایند.

تحقیق و آنالیز دیگری که در ماه فوریه اجرا شده نشان می داد که 66 درصد رهبران تجاری و کسب و کار در انگلیس معتقدند که استقلال اسکاتلند تبعات منفی زیادی برای اقتصاد انگلیس در پی خواهد داشت.

2 بانک بزرگ اسکاتنلد نیز پیش از این نسبت به استقلال این کشور از انگلیس هشدار داده و تهدید به متوقف کردن فعالیت های خود در اسکاتلند نموده اند. رویال بانک اسکاتلند که از سال 1727 میلادی در اسکاتلند فعالیت خود را شروع نموده و بیش از 11500 کارمند در این کشور دارد هشدار داده است که در صورت استقلال فعالیت خود را به انگلیس منتقل خواهد نمود چرا که رای به استقلال اسکاتلند بر توانایی این بانک برای استقراض تاثیر منفی خواهد داشت.

گروه بانکی لیودز نیز نسبت به تاثیرات منفی استقلال اسکاتلند بر عملکرد خود هشدار داده و تهدید به ترک این کشور و انتقال فعالیت های خود به انگلیس نموده است.

بعضی از شرکت های بزرگ مخابراتی بریتانیا نیز نسبت به استقلال اسکاتلند هشدار داده و اعلام نموده اند که استقلال اسکاتلند موجب افزایش هزینه های آنها خواهد شد.

مرکز مطالعات سیاستی نیز در گزارشی اظهار داشت که استقلال اسکاتلند 13.8 میلیارد پوند از منابع درآمدی دولت اسکاتلند را در سال 2015-2016 کاهش خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 593

به "استقلال اسکاتلند تبعات منفی جدی برای انگلستان خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال اسکاتلند تبعات منفی جدی برای انگلستان خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید