استیضاح ترامپ به جریان می افتد، پلوسی: هیچ کس بالاتر از قانون نیست

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ترامپ، بایدن را به اعمال نفوذ و استفاده از قدرت شخصی برای دریافت پست ویژه در راس هیات مدیره یک شرکت نفتی به نام بوریسما متهم کرد.

استیضاح ترامپ به جریان می افتد، پلوسی: هیچ کس بالاتر از قانون نیست

احتمال استیضاح ترامپ به اتهام فشار بر دولت اوکراین و درخواست یاری سیاسی از رئیس جمهور این کشور علیه رقیب سیاسی اش در انتخابات آینده قوت گرفت.

نانسی پلوسی نماینده دموکرات کنگره آمریکا در روز گذشته از باز شدن فرآیند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دلیل فشار بر دولت اوکراین و درخواست یاری سیاسی از رئیس جمهور این کشور درباره هانتر بایدن پسر جو بایدن اطلاع داد. جو بایدن قدرتمندترین رقیب کنونی ترامپ از حزب دموکرات است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزارس فرانسه، ترامپ در ماه ژوئیه (مرداد گذشته) در تماس تلفنی با ولودیمر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین از او درخواست یاری سیاسی کرد تا بتواند به اسرار پرونده پسر جو بایدن دست یابد.

ترامپ، بایدن را به اعمال نفوذ و استفاده از قدرت شخصی برای دریافت پست ویژه برای در راس هیات مدیره یک شرکت نفتی در اوکراین متهم کرد.

نانسی پلوسی پس از ماه ها مقاومت در برابر استیضاح ترامپ، خواهان آنالیز طرح سوال از رئیس جمهور آمریکا شد/ خبرگزاری فرانسه

هانتر بایدن پسر جو در سال 2014، در حالیکه پدرش معاون باراک اوباما بود و نقش کلیدی در سیاست های آمریکا در قبال اوکراین داشت، به عنوان مدیرعامل یک شرکت اوکراینی گاز طبیعی به نام بوریسما انتخاب شد.

ترامپ پس از سخنرانی خود در سازمان ملل آنالیز طرح سوال از خود را سرزنش کرد و اضافه نمود این روند در انتخابات سال 2020 به نفع وی خواهد بود.

پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یک کنفرانس خبری در این باره گفت: اقدامات رئیس جمهور ترامپ حقایق بی شرمانه ای از خیانت وی به سوگند ریاست جمهوری، امنیت ملی و تمامیت انتخابات ما محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: به همین دلیل من امروز به مجلس نمایندگان اعلام می کنم که فرآیند استیضاح رئیس جمهور آمریکا به جریان می افتد.

پلوسی و بعضی از نمایندگان آمریکا در ماه های قبل در برابر استیضاح (ترامپ) مقاومت کردند و ترجیح دادند بر کمپین های انتخاباتی تمرکز نمایند.

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: به نظر می رسد ترکیب جدیدترین اتهام ترامپ مبنی بر درخواست یاری سیاسی از اوکراین برای ضربه زدن به بایدن به عنوان نزدیک ترین رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات 2020 تمایل اعضای این حزب برای به جریان انداختن فرآیند استیضاح را افزایش داده است.

پلوسی اضافه نمود: رئیس جمهور باید جوابگو باشد. هیچ کس از قانون بالاتر نیست.

ترامپ به فشار بر رئیس جمهور اوکراین برای تحقیق و دسترسی به پرونده نفتی پسر جو بایدن (هانتر) و شراکت آنها در فساد یک شرکت نفتی و فعالیت آنها در کشورهای اروپای شرقی متهم شده است.

او در یک مکالمه در 25 جولای (اوایل مرداد) با رئیس جمهور اوکراین خواهان اطلاعات ویژه در این خصوص بوده است.

ترامپ برای فرار از این استیضاح، اتهام را رد نموده و اعلام نموده متن مکالمه خود را منتشر خواهد نمود. او درخواست نموده تا متن و تماس این مکالمه از طبقه بندی (محرمانه بودن) خارج گردد.

او در توئیت خود نوشت: شما یک تماس محبت آمیز و شایسته را خواهید دید. هیچ فشاری علیه جو بایدن و پسرش وجود نداشت.

کانال های خبری سخنرانی های پلوسی را به صورت زنده درست پس از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل پخش کردند.

او در توئیتر خود نوشت: روز خوب و موفقیت آمیزی را در سازمان ملل داشتیم و به همین دلیل دموکرات ها با انتشار اخباری پیرامون استیضاح آن (روز) را تخریب کردند.

در حالیکه ترامپ در سازمان ملل سخنرانی می نماید، فرآیند استیضاح وی در آمریکا قوت می گیرد/ خبرگزاری فرانسه

با این وجود ترامپ گفت و گوهای خود با زلینسکی رئیس جمهور اوکراین در خصوص بایدن را تائید نموده است. وی توقف یاری صد میلیون دلاری به کیف برای دستیابی به پرونده پسر بایدن را انکار می نماید.

گفته می گردد رئیس جمهور آمریکا در روز گذشته بخشی از یاری های خود به این کشور را متوقف نموده است. اما ترامپ دلیل این اقدام را فشار بیشتر به سران اروپایی برای یاری بیشتر به اوکراین اعلام نموده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 515

به "استیضاح ترامپ به جریان می افتد، پلوسی: هیچ کس بالاتر از قانون نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیضاح ترامپ به جریان می افتد، پلوسی: هیچ کس بالاتر از قانون نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید