اصفهانیان: داوران فعلی مثل قهرمانی نیستند، در جام جهانی هم داوران اشتباه می نمایند چه برسد به لیگ

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رییس کمیته داوران معتقد است داوران در این فصل سه یا چهار اشتباه تاثیرگذار داشته اند و در مجموع عملکردشان مثبت بوده است.

اصفهانیان: داوران فعلی مثل قهرمانی نیستند، در جام جهانی هم داوران اشتباه می نمایند چه برسد به لیگ

فریدون اصفهانیان، رییس کمیته داوران در گفت وگو با خبرنگاران درباره ارزیابی اش از عملکرد داوران در شش هفته ابتدایی لیگ هجدهم اظهار کرد: متاسفانه هنوز وقت نکردیم هفته ششم را بررسی کنیم اما مجموع عملکرد داوری را در پنج هفته اول مثبت ارزیابی می کنم و فکر می کنم داوان عملکرد خوبی داشتند و اشتباهات تاثیرگذار چیزی حدود 10 تا 15 درصد بوده که به نظرم متناسب است. البته با همت بیش تر داوران این درصدها می تواند به صفر نزدیک گردد.

او ادامه داد: هفته ششم را هنوز بررسی نکردیم اما بازی ذوب آهن و پدیده را در ورزشگاه حضور داشتم و داور یک پنالتی را برای ذوب آهن نگرفت. اشتباهاتی در این هفته ها موجود بوده اما سه چهار اشتباه تاثیرگذار بیشتر نبوده است. باتوجه به این که بهترین مدرس فیفا را آوردیم، کلاس های مستمر زیادی برای داوران برگزار کردیم و با راهکارهایی آمادگی جسمانی و دانش آن ها را تقویت کردیم، کمیته داوران وظایف خود را انجام داده است.

رییس کمیته داوران اضافه نمود: نمی گردد که اشتباه وجود نداشته باشد. در جام جهانی هم داوران اشتباه می نمایند چه برسد به لیگ برتر. حالا در جام جهانی یاری داور ویدیویی وجود داشته و توانسته برخی اشتباهات داوران را اصلاح کند که همین یکی از مزیت های ویدئو چک است. ما اشتباهات داوران مان را تایید می کنیم و باید آن ها را کاهش دهیم. برای این داوران کلاس های توجیهی برگزار می گردد تا متوجه خطاهای خود بشوند و در قضاوت های بعدی خود آن را اصلاح نمایند.

او درباره انتقادهای سایر کارشناسان داوری نسبت به تعداد زیاد اشتباه های تاثیرگذار و مقصر اصلی این قضیه توضیح داد: ما دنبال مقصر نیستیم. تیم ها هم نباید این کار را بنمایند زیرا اگر می خواهند دنبال مقصر بگردند، نیمی از نتیجه ندریافت شان هم تقصیر خودشان است چون نتوانستند از فرصت های گلزنی خود استفاده نمایند. ما هنوز بررسی کامل نکردیم ولی می دانم اگر این بررسی انجام گردد، همان 3 تا 4 اشتباه تاثیرگذار بیش تر نبوده است. جریمه برای داوران، پس از بررسی کمیته داوران در نظر گرفته خواهد شد نه کارشناسی داوران پیشکسوت در رسانه های مختلف.

اصفهانیان درباره صحبت های جنجالی محسن قهرمانی در یک برنامه تلوزیونی مبنی بر سالم دریافت گل خطای راه آهن در دیدار با استقلال به دلیل حواشی هوداران آبی پوش گفت: من این صحبت ها را نشنیدم. این برنامه را ندیدم. انتظار ما این است که داوران چنین تفکری نداشته باشند. به هر حال طرفداران فحاشی می نمایند اما داور نباید مسائل شخصی را در قضاوت خود دخیل کند. نباید به خاطر مسائل شخصی نتایج بازی را عوض کنیم. من نمی دانم قهرمانی چرا این حرف ها را زده و چرا آن زمان این کار را انجام داده است. فکر می کنم داوران کنونی ما به هیچ وجه این شکلی عمل نمی نمایند و قضاوت های عادلانه ای دارند.

وی در خاتمه درباره حضور تیم های داوری ایرانی در جام ملت های آسیا گفت: هنوز نامه ای به فدراسیون نرسیده و رایزنی انجام نشده است. با این حال ما از حضور هر کدام از داوران مان در این مسابقات استقبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 68

به "اصفهانیان: داوران فعلی مثل قهرمانی نیستند، در جام جهانی هم داوران اشتباه می نمایند چه برسد به لیگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهانیان: داوران فعلی مثل قهرمانی نیستند، در جام جهانی هم داوران اشتباه می نمایند چه برسد به لیگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید