انتخاب دانشگاه آزاد اصفهان هماهنگ کننده دانشجویان عراقی ، 20 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های آزاد تحصیل می کنند خبرنگاران

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) به دلیل موقعیت خاص کشور عراق، به عنوان هماهنگ کننده دانشجویان عراقی تعیین شد و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه اجرا شده است.

انتخاب دانشگاه آزاد اصفهان هماهنگ کننده دانشجویان عراقی ، 20 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های آزاد تحصیل می کنند خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد استان اصفهان، با بیان اینکه افزایش حق جذب سرآمدان علمی یکی از مصوبات هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این امر منجر به بهبود و ارتقای جایگاه مقالات علمی و پژوهشی با کیفیت خواهد شد. حق جذب سرآمدان علمی در حوزه علوم و مهندسی در مقالات و ثبت اختراعات و در حوزه علوم انسانی مربوط به نظریه پردازی است.

طهرانچی اظهار داشت: ایجاد طرح هیئت علمی (الف) و (ب) از دیگر برنامه های اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی است که در این طرح، حق مرتبه علمی اعضای هیئت علمی تمام وقت 55 درصد و حق جذب آنان تا 150 درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: رسیدگی به معیشت و حقوق و مزایای کارمندان دانشگاه، جزو اولویت های دانشگاه است. از سال گذشته تا به امروز حقوق کارمندان حداقل 50 درصد افزایش داشته و این افزایش ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 85 درصد آموزش عالی شهریه پرداز هستند و نظام قیمت گذاری شهریه دانشجویان نیز در اختیار دولت است، تأکید کرد: دولت افزایش نرخ شهریه را مدیریت و تعیین می کند درحالیکه دولت با توسعه دانشگاه های شهریه پرداز، فرایند قیمت گذاری شهریه را انجام می دهد و صرفاً در بخش خصوصی افزایش حقوق 20 درصدی و در بخش دولتی افزایش 100 درصدی را برنامه ریزی کرده است.

طهرانچی اظهار کرد: توجه به شرایط معیشت کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی که 42 درصد آموزش عالی کشور را در برمی گیرند و حقوق آنان از محل منابع دولتی تأمین نمی شود، بسیار حائز اهمیت بوده و لذا اهتمام مجلس شورای اسلامی در این خصوص بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: ایجاد صندوق پژوهش دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت برای اختصاص 5 هزار میلیارد ریال وام چهار درصد به شرکت های دانش بنیان از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در سال جاری سامانه سپاری در دستور کار قرار گرفت و علیرغم مسائل مرتفع شده که در واحد های دانشگاهی به دلیل پراکندگی داده ها به وجود آمد، توانمندی دانشگاه در ارتقای کیفیت تحصیل در کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در عرصه جذب دانشجویان غیرایرانی و توسعه فعالیت های بین المللی، برنامه ریزی منسجمی داشته، شرح داد: دانشجویانی از کشور های عراق، آذربایجان، ترکیه و افغانستان در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده اند و در حال ادامه تحصیل هستند، به نحوی که تعداد دانشجویان غیرایرانی از 9 هزار نفر در دو سال گذشته به 20 هزار دانشجو افزایش یافت.

وی در خاتمه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به دلیل موقعیت خاص کشور عراق، به عنوان هماهنگ کننده دانشجویان عراقی تعیین شد و اقدامات و فعالیت های بسیار خوبی در این واحد دانشگاهی در این زمینه اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1682

به "انتخاب دانشگاه آزاد اصفهان هماهنگ کننده دانشجویان عراقی ، 20 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های آزاد تحصیل می کنند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب دانشگاه آزاد اصفهان هماهنگ کننده دانشجویان عراقی ، 20 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های آزاد تحصیل می کنند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید