نقدها شدید از دولت و رئیس جمهور ، نایب رئیس مجلس عامل گرانی مسکن را معرفی کرد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نایب رئیس مجلس گفت: مسکن لوکس و مسکنی که بانک ها ساخته اند امروز بلای جان اقتصاد است، اکثریت این مسکن ها را اگر به بازار ارائه دهند جامعه هدف ما قدرت خرید مسکن متری 60 میلیون و 70 میلیون را ندارند لذا دو و نیم میلیون تا 3 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد.

نقدها شدید از دولت و رئیس جمهور ، نایب رئیس مجلس عامل گرانی مسکن را معرفی کرد

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگارانآنلاین به نقل از خبرنگاران، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس با اشاره به این که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به این فکر افتاده اند که طرح دو فوریتی برای جهش فراوری مسکن را ارائه نمایند گفت: این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید، این موضوع دو پیغام بر جامعه و کشور دارد، ما در فکر این هستیم تا فراوری انواع مسکن را ریل گذاری کنیم لذا در کنار فراوری مسکن باید از تجربیات جهان استفاده کنیم.

او ادامه داد: مسکن لوکس و مسکنی که بانک ها ساخته اند امروز بلای جان اقتصاد است، اکثریت این مسکن ها را اگر به بازار ارائه دهند جامعه هدف ما قدرت خرید مسکن متری 60 میلیون و 70 میلیون را ندارند لذا دو و نیم میلیون تا 3 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد.

نیکزاد با اشاره به شرایط گرانی زمین و مسکن در کشور گفت: مسکن نباید گران گردد و این گرانی ها از قصور دولت است.

او اضافه کرد: اگر شورای عالی مسکن به ریاست شخص رئیس جمهوری هر 15 روز یک بار تشکیل می شد و به فراوری مسکن اهمیت می دادند و از رانت های این حوزه جلوگیری می کردند به طور یقین به این وضع نمی رسیدیم و این که این روزها دولت به فکر ساخت مسکن افتاده است چاره ساز نیست.

نایب رئیس مجلس حل مشکل مسکن را در دو بخش دانست و بیان نمود: اول این که ما بتوانیم فراوری انبوه مسکن را که در قانون داریم و منسوخ هم نشده است انجام دهیم و دوم همکاران من مصوباتی داشتند که ان شاءالله قانون خواهد شد که یکی بحث مالیات بر خانه های خالی، مالیات معاملات مکرر، مالیات بر عائدات مسکن و مالیات بر زمین های بایر است.

او با اشاره به این که 6 میلیون مستاجر در کشور داریم بیان نمود: 20 میلیون در حاشیه شهرها و بافت های فرسوده زندگی می نمایند،سن ازدواج بچه های ما در دختران 24 و در پسران به 29 رسیده است و 2 میلیون جوان سنشان از 32 سال گذشته است که ازدواج نکردند.

نیکزاد با اشاره به این که سالانه باید طبق طرح جامع 200 هزار در روستاها و 800 هزار واحد در شهرها ساخته گردد، بعد از سال 92، 300 هزار واحد ساخته شده است لذا این موضوع باعث شده تا هر روز به تعداد مستاجرین اضافه گردد.

نائب رئیس مجلس با بیان این که مسکن آثار امنیتی، اجتماعی و مالی دارد اعلام کرد: مسکن هیچ ارزبری ندارد، اگر یک میلیون مسکن بسازیم حداقل یک و نیم میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم می توانیم ایجاد کنیم.

او با اشاره به این که دولت و وزارت راه و شهرسازی موظف می شوند سالانه حداقل یک میلیون واحد برای چهار سال آینده بسازند اضافه کرد: 165 میلیون هکتار در کشور داریم، تسهیلاتی را باید در اختیار مردم قرار می دادیم تا خانه های مردم ساخته گردد و اقساط آنها 15 تا 25 ساله باشد، باید از ظرفیت قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن استفاده می کردیم تا فرایند فراوری مسکن ادامه پیدا کند.

نائب رئیس مجلس با اشاره به این که زمین از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: ما به تسهیلات احتیاج داریم، در این رابطه سیستم بانکی همراهی نکرده است.

نیکزاد با اشاره به این که در کنار فراوری مسکن باید مانند سایر کشورها کوشش کنیم تا مسکن به کالای سرمایه ای تبدیل نگردد گفت: مسکن باید در درازمدت به کالای مصرفی تبدیل گردد، با پرداخت انواع مالیات در سراسر کشور باید همه اقشار مردم بتوانند با هر سطح درآمد، از سرمایه مصرفی مسکن بهره مند شوند.

نایب رئیس مجلس توضیح داد: در حال حاضر 24 میلیون خانوار داریم که از این تعداد 19 میلیون خانوار شهرنشین و پنج میلیون خانوار هم در روستا زندگی می نمایند، در روستاهای ما پنج و چهار دهم میلیون مسکن وجود دارد که از این رقم 400 هزار واحد مسکن خالی است.

او با اشاره به این که دو میلیون مسکن از خانه های موجود در روستاهای کشور نوسازی و مقاوم سازی شده است ادامه داد،: سه میلیون مسکن باقی مانده روستایی اگر مقاوم سازی نگردد در زلزله ها دچار مسائل اساسی خواهند شد، به این منظور باید سالانه 200 هزار واحد روستایی نوسازی گردد.

نیکزاد با اشاره به این که شروع نوسازی های روستایی در دولت نهم و دهم صورت گرفت و در کوتاه مدت به رکورد جدیدی دست یافت اظهار کرد: فرایند این حرکت به گونه ای بود که در هشت سال؛ حدود دو میلیون واحد مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شد.

او با اشاره به این که در شهرهای کشور حدود 21/6 میلیون مسکن وجود دارد گفت: وقتی می گویند حدود دو و نیم میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد واقعیت دارد و متأسفانه بلای جان بازار مسکن، همین دو و نیم میلیون واحد خالی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1241

به "نقدها شدید از دولت و رئیس جمهور ، نایب رئیس مجلس عامل گرانی مسکن را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها شدید از دولت و رئیس جمهور ، نایب رئیس مجلس عامل گرانی مسکن را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید