انتقاد ترودو از شیوه کشورداری ترامپ و می

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیوزویک، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا با وی اختلاف پیدا کرده همچنان به انتقادهای خود از ترامپ ادامه می دهد.

انتقاد ترودو از شیوه کشورداری ترامپ و می

نخست وزیر کانادا در همین رابطه در سفر به ایرلند ضمن مهم ارزیابی کردن روابط کشورش با دوبلین گفت: در حالیکه مهمترین شریکان تجاری ما یعنی آمریکا و انگلیس در راستا نادرستی قرار دارند موقعیت های بزرگی برای کشورهایی همچون ایرلند و کانادا وجود دارد.

از جمله مواردی که ترودو در مورد آنها با ترامپ اختلاف دارد می توان به موضوع مهاجران و همچنین پیمان تغییرات جوی اشاره کرد.

در همین رابطه چندی پیش نخست وزیر کانادا در پیامی از عملکرد دونالد ترامپ ریس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از پیمان آب و هوایی پاریس ابراز تاسف کرد و درعین حال اعلام نمود به همراه چین و اتحادیه اروپا میزبان مذاکرات آب و هوایی خواهد بود.

بر اساس این گزارش پس از روی کار آمدن ترامپ، سیاست ها و اقدامات وی نگرانی شدید مردم و دولت کانادا را بر انگیخته است. بویژه اینکه رئیس جمهوری جدید آمریکا تجدید نظر در پیمان های تجارت آزاد از جمله پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی(نفتا) را که در سال 1994 میان کانادا، آمریکا و مکزیک به امضا رسیده از برنامه های خود عنوان کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 595

به "انتقاد ترودو از شیوه کشورداری ترامپ و می" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد ترودو از شیوه کشورداری ترامپ و می"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید