انتقاد روسیه و آلمان از سیاسی کردن بحران کرونا توسط آمریکا داستان یک ویروس و سه رهبر

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزیران خارجه روسیه و آلمان در گفت وگوی تلفنی خواهان همکاری جامعه دنیای در مقابله با ویروس همه گیر کرونا شدند و سیاسی کردن مساله شیوع این ویروس در دنیا که رئیس جمهوری آمریکا آن را دنبال می نماید، اقدامی غیراصولی خواندند.

انتقاد روسیه و آلمان از سیاسی کردن بحران کرونا توسط آمریکا داستان یک ویروس و سه رهبر

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

وزارت امور خارجه روسیه روز آدینه بیان کرد: این گفت وگوی تلفنی بین سرگئی لاوروف و هایکو ماس به ابتکار طرف آلمانی صورت گرفت و در آن شرایط دنیا و نیز روسیه و آلمان در پیوند با بیماری کرونا آنالیز شد.

وزیران خارجه روسیه و آلمان بر ضرورت کوشش مشترک و همکاری جامعه دنیای برای مبارزه با بیماری کرونا و جلوگیری از انتشار آن تاکید نموده و سیاسی کردن مساله شیوع کرونا را غیرقابل قبول خواندند.

لازم به ذکر است ترامپ که در این روزها با اشتباهات خود در مساله شیوع کرونا در آمریکا به مرگ دهها هزار نفر و بیمار شدن حدود 600 هزار تن متهم شده است تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته است و سعی می نماید با متهم کردن چین و سازمان بهداشت دنیای فرافکنی کند.

وزیران خارجه روسیه و آلمان در ادامه مذاکره تلفنی، درخصوص اوضاع مناقشه شرق اوکراین با موضوع کوشش برای واداشتن طرفین مناقشه به اجرای توافق های به دست آمده در گروه نورماندی گفت وگو و گفتگو کردند.

گروه نورماندی از کشورهای روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان تشکیل شده است.

لاوروف توجه طرف آلمانی را به نمونه هایی از اقدامات دولت اوکراین جلب کرد که به اعتقاد روسیه مانع از اجرای توافق های مینسک می گردد.

وزیران خارجه روسیه و آلمان توافق کردند که شرایط موجود در اوکراین را در فراهم آوردن مقدمات نشست ویدئویی وزرای خارجه گروه نورماندی مورد توجه قرار دهند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1058

به "انتقاد روسیه و آلمان از سیاسی کردن بحران کرونا توسط آمریکا داستان یک ویروس و سه رهبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد روسیه و آلمان از سیاسی کردن بحران کرونا توسط آمریکا داستان یک ویروس و سه رهبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید