انتقاد علی اف از بکارگیری موشک های اسکندر M در جنگ 44 روزه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور آذربایجان گفت: این سلاح مرگبار چگونه به دست ارمنستان رسیده است؟ هنوز جوابی برای این سئوال دریافت نکرده ایم.

انتقاد علی اف از بکارگیری موشک های اسکندر M در جنگ 44 روزه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رئیس جمهور آذربایجان گفت: سلاح مرگبار (موشک های اسکندر M) چگونه به دست ارمنستان رسیده است؟ هنوز جوابی برای این سئوال دریافت ننموده ایم.

الهام علی اف در کنفرانسی با عنوان نگاهی نو به قفقاز جنوبی؛ توسعه و همکاری پس از مناقشه در دانشگاه دولتی آدا از پرتاپ این موشک به شوشا انتقاد کرد و گفت: من به وزارت دفاع دستور دادم تا شواهد و اسناد و تصاویر لازم را به طرف روسی بفرستند که فرستاده شد. اما هنوز به ما هیچ جوابی داده نشده است.

وی افزود: ارمنستان در کوشش بود تا شوشا این شهر تاریخی ما را با موشک اسکندر M نابود کند؛ و پس از اینکه ما شوشا را آزاد کردیم این ها از این موشک استفاده کردند. ما به اندازه کافی اطلاعات داریم، اما ما منتظر توضیحات و جواب رسمی هستیم.

گفته می گردد سازمان مین روبی جمهوری آذربایجان در خلال پاکسازی منطقه شوشا بقایای موشک بالستیک اسکندر ام ساخت روسیه را کشف نموده است.

جمعی از اصحاب رسانه هم در نامه ای به سفارت روسیه در باکو خواهان توضیحات رسمی طرف روسی به نحوه دستیابی ارمنستان به این موشک ها و استفاده از آن ها شدند.

پس از آن مدیران بعضی از رسانه ها نیز خواسته مشابه را مطرح کردند. اما سخنان امروز الهام علی اف رسمی ترین درخواست درخصوص لزوم پاسخگویی در مورد چگونگی دستیابی ارمنستان به موشک روسی اسکندر ام و استفاده از آن شده است.

اما هنوز طرف روسی در این خصوص اظهار نظر رسمی ننموده و سحنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز در پاسخ به سوالی در این خصوص از نداشتن اطاعات در این زمینه گفته بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1712

به "انتقاد علی اف از بکارگیری موشک های اسکندر M در جنگ 44 روزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد علی اف از بکارگیری موشک های اسکندر M در جنگ 44 روزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید