انتقاد فرماندار واشنگتن نسبت به گزارش ها درباره بازداشت شهروندان ایرانی در مرز آمریکا و کانادا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، فرماندار واشنگتن در واکنش به گزارش ها درباره بازداشت شهروندان ایرانی- آمریکایی در مرز کانادا این اقدام را نگران کننده و اشتباه توصیف کرد.

انتقاد فرماندار واشنگتن نسبت به گزارش ها درباره بازداشت شهروندان ایرانی در مرز آمریکا و کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران، جی اینسلی فرماندار واشنگتن با انتشار بیانیه ای به گزارش ها درباره بازداشت و سوال و جواب از تعدادی از شهروندان ایرانی- آمریکایی در مرز کانادا و آمریکا واکنش نشان داد.

در این بیانیه که روی وب سایت رسمی فرمانداری واشنگتن قرار گرفته، آمده است: گزارشات به دست آمده از مرز کانادا به شدت نگران کننده است. شهروندان ایرانی- آمریکایی برای ساعت های طولانی و به هیچ دلیلی جز نژاد یا ملیت شان در مرز با کانادا بازداشت شدند. این، اشتباه و پر از مسائل اخلاقی و قانونی است .

وی در بیانیه خود با تاکید بر اینکه نباید با هیچ کس به دلیل ملیت، زبان یا نژادش به گونه ای متفاوت رفتار کرد، اضافه کرد: این اقدام غیرقابل قبول است. ما این موضوع را پیگیری می کنیم تا اطمینان یابیم که دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش خبرنگاران، در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر این منتشر شد که بیانگر بروز مسائلی برای برخی از شهروندان ایرانی ساکن آمریکا هنگام ورود به این کشور از مرز شمالی با کانادا بود.

طبق این گزارشات، برخی از این افراد که شهروند آمریکا یا دارنده اقامت دائمی در این کشور هستند، به صورت طولانی مورد سوال و جواب قرار گرفته و ماموران از آنها درباره نظرشان درباره تنش میان تهران و واشنگتن سوال پرسیده بودند.

چند نماینده کنگره آمریکا، ازجمله سناتور الیزابت وارن که از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2020 نیز هست به این موضوع واکنش نشان دادند.

وی در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت: این اخبار بسیار ناراحت کننده هستند، ایرانی-آمریکایی ها دارای حقوق مساوی چون همه شهروندان آمریکا هستند و باید با آنها با احترام و شأن در مرزها رفتار کرد نه با رویکرد مهاجرت ستیزانه یا خشک مغزی و تعصب.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 671

به "انتقاد فرماندار واشنگتن نسبت به گزارش ها درباره بازداشت شهروندان ایرانی در مرز آمریکا و کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتقاد فرماندار واشنگتن نسبت به گزارش ها درباره بازداشت شهروندان ایرانی در مرز آمریکا و کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد فرماندار واشنگتن نسبت به گزارش ها درباره بازداشت شهروندان ایرانی در مرز آمریکا و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید