انگلیس تصمیم گیری درباره همکاری با هواوی را به تعویق انداخت

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، تصمیم گیری درباره استفاده از تجهیزات هواوی در زیربنای شبکه5G انگلیس بار دیگر به تعویق افتاد. اکنون قرار است پس از برگزاری انتخابات پارلمانی زودرس در انگلیس، دولت جدید این کشور در این باره تصمیم گیری کند.

انگلیس تصمیم گیری درباره همکاری با هواوی را به تعویق انداخت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

نیکی موران وزیر فرهنگ انگلیس این تصمیم را تایید کرد. بر این اساس پس از انتخابات که در 12 دسامبر برگزار می گردد، درباره استفاده از تجهیزات 5G این شرکت چینی در انگلیس تصمیم گیری خواهد شد.

این در حالی است که آمریکا هواوی را متهم به جاسوسی برای دولت چین نموده است و از هم پیمانان خود خواسته با این شرکت همکاری نکنند.

به همین دلیل نخست قرار بود دولت انگلیس در بهار 2019 میلادی درباره این موضوع تصمیم گیری کند. طبق شایعات مختلف ترزامی (نخست وزیر وقت انگلیس) با استفاده از تجهیزات رادیویی هواوی موافق بود. اما با کناره گیری می و انتخاب شدن بوریس جانسون به عنوان جانشین وی، اوضاع تغییر کرد. بوریس جانسون در ابتدا تمایلی به مخالفت با دولت آمریکا نداشت، اما پس از ماه ها گزارش های مختلف حاکی از آن است که جانسون نیز با ترزا می هم عقیده است و دولت قبل از سال نو مسیحی درباره همکاری با هواوی تصمیم گیری می نماید.

اکنون با توجه به برگزاری انتخابات در 12 دسامبر به نظر می رسد تصمیم گیری درباره همکاری انگلیس با هواوی به 2020 میلادی موکول می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 547

به "انگلیس تصمیم گیری درباره همکاری با هواوی را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس تصمیم گیری درباره همکاری با هواوی را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید