ایتالیا تصمیمی برای پیوستن به حملات هوایی در سوریه ندارد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نخست وزیر ایتالیا تاکید نمود که این کشور هیچ تمایلی برای پیوستن به ائتلاف آمریکایی که در حال اجرا حملات هوایی علیه مواضع تروریست های داعش در سوریه است، ندارد.

ایتالیا تصمیمی برای پیوستن به حملات هوایی در سوریه ندارد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه کوریره دلاسرا توضیح داد: ایتالیا هیچ تمایلی برای پیوستن به حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه ندارد و حملات هوایی تنها موجب افزایش هرج و مرج در منطقه خواهد شد.

مخالفان دولت ایتالیا پیش از این خواهان پیوستن این کشور به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا شده بودند تا مانند انگلیس در حملات هوایی به سوریه شرکت کند ولی رنتسی تاکید نموده است که ایتالیا تصمیمی برای مشارکت در حملات هوایی در خاک سوریه ندارد.

وی در ادامه گفت: موضع ایتالیا کاملا روشن و شفاف است. ما خواهان نابودی تروریست ها هستیم. چیزی که احتیاج داریم این است که موجب نشویم هرج و مرج و واکنش های شدید و افراطی در منطقه بیشتر گردد.

وی حملات هوایی در سوریه را با حملات هوایی ناتو در سال 2011 میلادی در لیبی مقایسه کرد و گفت: حملات هوایی ناتو موجب سرنگون شدن حکومت معمر قذافی در لیبی شد ولی پس از آن این کشور 4 سال است که با بحران و تنش های داخلی روبرو شده است.

نخست وزیر ایتالیا گفت: نیکولای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه، برای مشارکت ایتالیا در حملات هوایی به لیبی فشار زیادی وارد آورد. با گذشت 4 سال از جنگ داخلی در لیبی، این مساله نشان می دهد که حملات هوایی به این کشور تصمیم درستی نبوده است. امروز به یک راهبرد متفاوتی احتیاج داریم. ما نمی توانیم به خودمان اجازه بدهیم که تجربه لیبی بار دیگر تکرار گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 642

به "ایتالیا تصمیمی برای پیوستن به حملات هوایی در سوریه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا تصمیمی برای پیوستن به حملات هوایی در سوریه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید