ایران در رسانه های دنیا عرب، مقایسه ناشیانه ایران و کره شمالی و ادعای نگرانی تهران از نشست سنگاپور

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی و مقایسه فعالیت های هسته ای تسلیحاتی این کشور با برنامه هسته ای صلح آمیز ایران به وسیله انتشار عناوین و یا حتی کاریکاتور از جمله مطالب مربوط به ایران در بعضی رسانه های عرب زبان است.

ایران در رسانه های دنیا عرب، مقایسه ناشیانه ایران و کره شمالی و ادعای نگرانی تهران از نشست سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی و گریز زدن از آن به مقایسه برنامه هسته ای نظامی تسلیحاتی کره شمالی با برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و اینکه کوتاه آمدن کره شمالی سبب نجات این کشور می گردد، به اضافه تاکید ایران بر دریافت تضمین هایی از اروپا پس از خروج ترامپ از این توافق از جمله محورهای مهم روزنامه های عربی در پوشش اخبار ایران است.

در این میان بعضی از این منابع با اشاره به حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست شانگهای به پوشش اخبار مرتبط با آن از جمله توافق تبادل تجاری ایران و چین پرداختند.

روزنامه الاخبار در مطلبی با عنوان ایران خواهان سرعت در تضمین ها است: شکست نشست هفت اروپایی ها را تشویق می نماید؟ نوشت: هنوز سرنوشت توافق هسته ای درگروی ابتکار عمل اروپا و گام هایی است که اتحادیه اروپا اتخاذ خواهد نمود که البته به گفته تهران هنوز این تضمین ها و نیز تاثیر این اقدامات اروپا در مقابل تحریم های آمریکا روشن نشده است.

روزنامه الشرق الاوسط نیز با انتشار کاریکاتوری به مقایسه فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران و برنامه هسته ای تسلیحاتی کره شمالی و وضعیت این دو کشور پرداخته و مدعی شد ایران به دلیل داشتن بمب هسته ای در حال غرق شدن است.

الشرق الاوسط مطلب دیگری با این عنوان منتشر کرد: تهران با نگرانی منتظر نتایج نشست سنگاپور است.

به نوشته این روزنامه، تهران با توجه فوق العاده نشست کیم جونگ اون با دونالد ترامپ را زیر نظر گرفته و منتظر نتایج حاصل از آن است. موفقیت کوشش های ترامپ برای خلع سلاح کره شمالی و مهار خطر هسته ای و موشک های بالستیک آن بدترین سناریو برای محافل سیاسی و نظامی ایران است زیرا بیم آن می رود که موفقیت در این خصوص سبب گردد ترامپ همین طرح را در تعامل با موضوع هسته ای ایران و برنامه موشک های بالستیک آن به کار بگیرد.

اما روزنامه عکاظ با اشاره به ادعاهای چند روز پیش خالد بن سلمان سفیر عربستان در واشنگتن مبنی بر اینکه ایران بر اساس دیدگاه 1979 حرکت نموده و عربستان با اتکا به دیدگاه 2030 رو به جلو حرکت می نماید، این تیتر را منتشر کرد: خالد.. و ایران.

عکاظ در ذیل این مطلب مدعی شد، ایران با خواسته های بی خاتمه به سمت عقب حرکت می نماید.

این روزنامه همچنین با انتشار یک کاریکاتور مدعی حمله انصار الله به عربستان با استفاده از موشک های ایرانی شد.

روزنامه سعودی الحیات هم با بیان اینکه در شرایطی که در عراق ترس از احتمال اینکه صندوق های رای در معرض کوشش برای آتش سوزی قرار بگیرد و نگاه ها به سمت قانونی بودن شمارش دستی آراء متمرکز شده است، مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق از سوق یافتن به سمت جنگ داخلی هشدار داده است مدعی شد که سردار سلیمانی پیشنهادهایی در خصوص تشکیل دولت آینده به صدر داد که مبتنی بر انتخاب رئیس دولت از بین پنج گروه شیعه عراق است.

پایگاه خبری عربی 21 در مطلبی به بازتاب سخنان سردار سلیمانی درباره انتخابات پارلمانی اخیر لبنان پرداخت و مدعی شد این اظاهراات جنجال به پا نموده است.

روزنامه القدس العربی نیز هم به پوشش سخنان سردار سیلمانی درباره انتخابات اخیر لبنان پرداخت.

روزنامه الوطن کویت در مطلبی با عنوان ایران و چین به جای دلار از ارز ملی در تبادل تجاری استفاده می نمایند نوشت: چین و ایران در خصوص استفاده از پول های داخلی و ملی دو کشور به جای دلار در تبادل تجاری مشترک به توافق رسیدند.

روزنامه النهار مدعی شد ایران نه می خواهد آمریکا از افغانستان بیرون برود و نه توان آن را دارد، به دلایل شکست ارتش افغانستان در مقابل طالبان آن هم با وجود حضور آمریکا در آنجا پرداخت.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 596

به "ایران در رسانه های دنیا عرب، مقایسه ناشیانه ایران و کره شمالی و ادعای نگرانی تهران از نشست سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در رسانه های دنیا عرب، مقایسه ناشیانه ایران و کره شمالی و ادعای نگرانی تهران از نشست سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید