این افراد کمتر به کرونا مبتلا می شوند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، فرتاک نیوز/ محققان هندی معتقدند که افراد عینکی دو تا سه برابر کمتر از کسانی که عینک نمی زنند، به کووید-19 مبتلا می شوند. آنها در مطالعات قبلی خود به این نتیجه رسیده بودند که لمس یا مالش چشم با دست های آلوده به ویروس کرونا، می تواند یک راستا مهم برای ابتلا به این عفونت ویروسی باشد.

این افراد کمتر به کرونا مبتلا می شوند

از آنجایی که استفاده از عینک به طور غیرارادی از مالش چشم جلوگیری می نماید، می توان گفت که عینک زدن خطر آلودگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

هنگامی که شما ماسک را به طور صحیح روی صورت قرار می دهید، عملاً لمس بینی و دهان بسیار کاهش می یابد اما ماسک زدن از چشمان شما محافظت نمی نماید. به گفته محققان، هر انسانی به طور متوسط هر ساعت 23 بار صورت و به طور متوسط 3 بار چشم خود را لمس می نماید.

محققان بر این باورند که مجرای بینی می تواند راهی برای انتقال ویروس باشد که از کیسه ملتحمه به نازوفارنکس منتقل می گردد. لازم به شرح است که فارنکس، اصطلاح پزشکی است که برای حلق به کار می رود. حلق شامل سه بخش است که نازوفارنکس یکی از این بخش هاست. نازوفارنکس، قسمت پشت بینی را به پشت دهان متصل می نماید.

نازوفارنکس، بالای ناحیه نرمی در قسمت پشت سقف دهان قرار گرفته و امکان مشاهده مستقیم این ناحیه وجود ندارد. اما با نگاه کردن در آینه می توانید نازوفارنکس را مشاهده کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1779

به "این افراد کمتر به کرونا مبتلا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افراد کمتر به کرونا مبتلا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید