بازار گرم زباله فروشی در خیابان کرمان

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، اجرای نیمه کاره یک طرح شهری در خیابان کرمان که باعث شده خانه ها اغلب یک در میان تملک و تخریب شوند، شرایط مساعدی برای انبار کردن زباله توسط سودجویان در این فضاها شده است.

بازار گرم زباله فروشی در خیابان کرمان

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

خبرنگاران- مژگان مهرابی: شکل و نمای خیابان کرمان به دلیل اجرای طرح نیمه کاره این روزها به قدری نازیبا شده که قدم زدن در آن، حس ناخوشایندی را به آدم منتقل می نماید. نمای دودگرفته و فرسوده خیابان با خانه هایی که یکی در میان تخریب شده، چهره عبوس و آشفته فردی را در ذهن تداعی می نماید که دندان های کرم خورده و سیاهش توی ذوق می زند. بدتر از آن تل هایی از زباله است که گله به گله در لابه لای ساختمان هایی که به بهانه تعریض تخریب و شکل دندانه ای به خود گرفته اند، دیده می گردد. روبروی گاراژ اتحاد، شکل دندانه ای خیابان بیشتر خود را نشان می دهد. پشت مغازه خرازی، خانه ها یکی در میان خراب شده و فضای دنجی برای افراد فرصت طلب درست شده است. کوهی از زباله به چشم می خورد. گونی هایی که روی هم چیده شده و منتظرند تا بار وانت شوند. چند نوجوان از بین زباله ها وسایل کارآمد و غیرکارآمد را جدا می نمایند. آن هم بی دستکش و رعایت اصول بهداشتی.

  • از سر ناچاری به این کار روی آورده ام

در بین نوجوان ها عماد از همه بزرگتر است و 17سالی دارد و در واقع ارشدشان محسوب می گردد. او گونی ها را پس از پر شدن وزن می نماید و براساس آن حق الزحمه رفقایش را می دهد. یکی از بچه ها می گوید: دستمزدم کم است. ما از صبح لای آشغال ها می گردیم. به هوشنگ بگو دستمزد ما را بیشتر کند.

عماد سری تکان می دهد، خودش هم حقوق بگیر هوشنگ است. می گوید: غروب که آمد گونی ها را ببرد به او می گویم.

عماد خیلی دوست ندارد حرف بزند. به زحمت چند کلمه ای می گوید: از سر ناچاری به این شغل رو آورده ام. هر جا برای کار می رفتم اول سابقه می خواستند. سرمایه ای هم نداشتم که با آن کسب و کاری راه بیاندازم. تا این که با هوشنگ آشنا شدم. از جمع آوری زباله درآمد خوبی هم عایدم می گردد.

عماد تنها کسی نیست که زباله های محله را جمع نموده و در خیابان کرمان انبار می نماید. در گوشه و کنار خیابان کرمان و کنج ویرانه هایی که برای تعریض شکل گرفته اند گونی های زباله زیاد دیده می گردد.

  • کرونا دور سر زباله گردها می چرخد

با توجه به بیماری کرونا که این روزها سلامت افراد جامعه را تهدید می نماید، زباله گردها بیش از دیگر اقشار جامعه در معرض خطر هستند. آن ها نه دستکشی به دست دارند و نه ماسکی به صورت. درباره بیماری بی اطلاع نیستند اما خیلی هم اهمیتی به این موضوع نمی دهند.

دبیر محله دلگشا از شرایط موجود اظهار نارضایتی می نماید و می گوید: باتوجه به وجود بیمارستان مردم در این خیابان، وجود زباله گردها تاثیر منفی در اذهان دارد. نبش مسجد امیرالمومنین(ع) خانه متروکه ای وجود دارد که زباله ها را در این خانه جمع آوری می نمایند. این خانه دارای مالک است که چند سال پیش از این محله نقل مکان نموده است. مسئولان بهداشت یا شهرداری باید فکری برای برطرف این موضوع نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 972

به "بازار گرم زباله فروشی در خیابان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار گرم زباله فروشی در خیابان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید