بازدید فرمانده نیروی هوایی عمان از پایگاه هوایی شهید لشکری

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، فرمانده نیروی هوایی عمان با حضور در پایگاه شهید لشکری مهرآباد از بخش های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

بازدید فرمانده نیروی هوایی عمان از پایگاه هوایی شهید لشکری

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه دفاعی خبرنگاران، فرمانده نیروی هوایی عمان و هیئت همراه، صبح امروز(سه شنبه 18 آبان) با حضور در پایگاه شهید لشکری مهرآباد از بخش های مختلف این پایگاه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ دوم خلبان محمد تسویه چی فرمانده پایگاه شهید لشکری در دیدار با سرلشکر مطر علی مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی عمان ضمن عرض خیر مقدم به بیان تاریخچه این پایگاه پرداخت.

وی با بیان اینکه این پایگاه در سال 1941 میلادی تاسیس شده است، گفت: رشد هوانوردی و عضویت ایران در ایکائو منجر به رشد روز افزون صنعت ترابری هوایی، مسافری و باری در فرودگاه اصلی ایران (مهرآباد) شد.

فرمانده پایگاه شهید لشکری با اشاره به تنوع هواپیماهای موجود، اعم از میگ 29، هواپیماهای سوخت رسان، باربری و شناسایی، بویینگ 707 و 747، هواپیماهای سی 130 و جت فالکون اضافه نمود: کارکنان فنی متعهد و متخصص این پایگاه توانمندی تعمیرات اساسی و بازآماد کلیه هواپیماها را دارا هستند.

وی در ادامه گفت: رژه هوایی 29 فروردین که از سوی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران روز ارتش نامیده شد، هرساله با موضوع پایگاه شهید لشکری انجام می گردد.

امیر تسویه چی در خاتمه با اشاره به اقدامات پایگاه شهید لشکری در امداد رسانی درحوادت غیر مترقبه، توضیح داد: دو محموله یاری رسانی به مسلمانان میانمار اخیرا توسط این پایگاه ارسال شده است و محموله های بعدی در هفته های آینده ارسال می گردد.

همچنین سرلشکر مطر علی مطرالعبیدانی در این دیدار گفت: بسیار خرسندم که در این پایگاه قدیمی و کهن حضور یافته ام.

وی گفت: مواردی که امروز مشاهده کردم دستاوردهایی حرفه ای و بیانگر توانمندی این پایگاه است و شما شایسته هستید که بین توانمندی ها افتخار کنید.

فرمانده نیروی هوایی عمان با بیان اینکه ما همیشه به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم، اضافه نمود: گروه دوستی در نیروهای مسلح دو کشور تشکیل شده است و در آنجا زمینه های همکاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی در خاتمه گفت: بدون تردید موارد بسیار زیادی هستند که باید در خصوص آنها همکاری کنیم و انشاءالله به این همکاری ها توسعه خواهیم داد.

لازم به ذکر است فرمانده نیروی هوایی عمان از اورهال هواپیماهای میگ 29، اف4، سی130، بوئینگ 707 و 747 و سیمیلاتور بازدید کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 561

به "بازدید فرمانده نیروی هوایی عمان از پایگاه هوایی شهید لشکری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید فرمانده نیروی هوایی عمان از پایگاه هوایی شهید لشکری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید