بدبینی مقام آلمانی درباره تحقق پیشنهاد برلین درباره سوریه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ چشم انداز تحقق طرح وزیر دفاع آلمان برای ایجاد منطقه امن بین المللی در شمال سوریه را خوب ندانست.

بدبینی مقام آلمانی درباره تحقق پیشنهاد برلین درباره سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در تبادل نظر با روزنامه فرانکفورتر روند شای آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا شانسی برای اجرایی شدن ایده وزیر دفاع آلمان برای ایجاد یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه وجود دارد گفت: واقعیت این است که ترکیه و روسیه پیش از این یک منطقه حفاظت شده را بر اساس تصورات خود ساخته اند. پیشنهاد وزیر دفاع آلمان فراتر از این است. اما چشم انداز ها در این باره خوب نیست.

وی درباره بدبینی خود به اجرایی شدن این پیشنهاد وزیر دفاع آلمان گفت: در شورای امنیت سازمان ملل خطر وتوی روسیه وجود دارد و همچنین هماهنگی با ترکیه به عنوان یک شریک ناتو سخت است. همچنین اتحادیه اروپا کاملا از این تصمیم حمایت نمی نماید. واشنگتن هم نمی خواهد در این طرح مداخله کند؛ همچنین تمام دولت ائتلافی آلمان از این طرح حمایت نمی نمایند.

وی اضافه کرد: وقتی که آلمان کوشش می نماید تا اتحادیه اروپا با یک رای صحبت کند بنابراین در خانه باید این روند شروع گردد. کرامپ- کارن بائر، در حال حاضر نمی تواند در بروکسل از طرف دولت آلمان سخن بگوید و تنها ازپیشنهاد شخصی خود دفاع می نماید.

ایشینگر همچنین در بخش دیگری از این تبادل نظر توافق ترکیه- روسیه در سوچی را یک راه چاره پایدار ندانسته و تاکید نمود که داعش همچنان وجود دارد و خطرات در منطقه واقعی است.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود که ترکیه یک شریک ناتو در منطقه هست و باقی می ماند. ما باید برای خود این مسئله را که علاقه ما چیست آشکار کنیم. چند سال پیش بسیاری سیاستمداران غربی گفتند که اسد باید برود. همچنین از آلمان هم این صداها به گوش می رسید؛ اما دولت آلمان برای این منظور اقدامات کمی انجام داد. در مرحله بعدی ما فهمیدیم که با بحران پناهندگان مستقیما در معرض تحولات در سوریه هستیم.

ایشینگر در بخش دیگری از این تبادل نظر خواهان همکاری شرکای اروپایی با روسیه و ترکیه شده و گفت: وقتی یک منطقه امن بخواهد تاسیس گردد بنابراین به یک مصوبه سازمان ملل احتیاج است و یک نیروی حافظ صلح بین المللی گسترده باید شکل گیرد.

وی در ادامه پذیرفتن بشار اسد را تلخ ترین قرص دانست که برای حل این بحران غرب باید بخورد و گفت: حالا بشار اسد محکم تر از قبل روی جایگاه حکومت نشسته است. ما یک نقطه عطف تاریخی را تجربه می کنیم.

ایشینگر همچنین گفت که سیاست خارجی آلمان باید خود را برای پارامترهای کاملا جدید در یک دنیا خطرناک آماده کند. معاهدات بین المللی لغو می گردد و شرکا دیگر قابل اعتماد نیستند. ما در یک دنیای بسیار خطرناک زندگی می کنیم.

وی اضافه کرد: ما اروپاییان باید بتوانیم از خود دفاع کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 620

به "بدبینی مقام آلمانی درباره تحقق پیشنهاد برلین درباره سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدبینی مقام آلمانی درباره تحقق پیشنهاد برلین درباره سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید