بیل گیتس: کوشش های آمریکا برای آزمایش ویروس کرونا ضعیف و نامنظم است ، بیماران مبتلا به کرونا باید ردیابی دیجیتال شوند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت ، چهارشنبه میزبان پرسش و پاسخ ردیت در خصوص بحران کرونا بود. گیتس در پاسخ به سوالی درباره تعداد دفعات آزمایش در سیاتل گفت: آزمایش در ایالات متحده به طور کلی هنوز ساماندهی و نظامدار نشده است. وی گفت که امیدوار است دولت یک وب سایت راه اندازی کند تا مردم را به آنجا راهنمایی کند و بتوانند آزمایش خانگی یا آزمایش به وسیله دستگاه های مکانیزه را بیاموزند.

بیل گیتس: کوشش های آمریکا برای آزمایش ویروس کرونا ضعیف و نامنظم است ، بیماران مبتلا به کرونا باید ردیابی دیجیتال شوند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سرانه آزمایش های کرونا در ایالات متحده نسبت به بعضی کشورها مثل کره جنوبی پایین تر است. این موضوع می تواند به بعضی ضعف ها در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های (CDC) مرتبط باشد.

بیل گیتس در این خصوص گفت: اکنون موضوعات کمی گیج شده اند. در سیاتل، دانشگاه واشنگتن روزانه هزاران نفر را آنالیز می نماید اما این اطلاعات به یک سیستم ردیابی ملی وصل نمی گردد. بنیاد خیریه گیتس، مشهور به بنیاد بیل و ملیندا گیتس ، بودجه توزیع کست های تشخیص خانگی کرونا در ایالت واشنگتن را تأمین نموده است.

گیتس همچنین از ایده نظارت بر حرکات بیماران کرونا نیز حمایت کرد. وی گفت: هر زمان که آزمایش مثبت اعلام گردد ، باید فهمید که این بیمار کجاست و آیا ما احتیاج به تقویت فاصله اجتماعی داریم یا خیر. کره جنوبی در این زمینه کار عظیمی انجام داد از جمله ردیابی تماس دیجیتال .

کره جنوبی سیستمی را ایجاد کرد که حرکت حاملهای تأیید شده را ردیابی می کرد ،و داده ها را در وب سایت دولتی در دسترس عموم قرار می داد و پیغام هایی را برای افرادی ارسال می کرد که ممکن است با آنها هم راستا باشند. واشنگتن پست این هفته گزارش داد که شرکتهای عظیم فناوری آمریکا از جمله فیس بوک و گوگل در حال مذاکره با آمریکا برای ایجاد یک سیستم نقشه برداری بیماری مشابه با استفاده از داده های موقعیت ناشناس هستند.

اجرای چنین سیستمهایی موضوعاتی را مطرح می نماید که آیا آنها می توانند به آزادی های مدنی را نقض نمایند یا خیر؟

منبع: انتخاب
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1015

به "بیل گیتس: کوشش های آمریکا برای آزمایش ویروس کرونا ضعیف و نامنظم است ، بیماران مبتلا به کرونا باید ردیابی دیجیتال شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس: کوشش های آمریکا برای آزمایش ویروس کرونا ضعیف و نامنظم است ، بیماران مبتلا به کرونا باید ردیابی دیجیتال شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید