تشریح روش های ساخت واکسن کرونا در چهارمین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی(ص)

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) چهارمین نشست ترویج علم را با موضوع تشریح روش های ساخت واکسن کرونا برگزار می نماید.

تشریح روش های ساخت واکسن کرونا در چهارمین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی(ص)

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع ­رسانی بنیاد مصطفی(ص)، این بنیاد با ماموریت رشد علم و فناوری و به منظور ارتقاء سطح رفاه، امنیت و سلامت بشریت، بسترهای مکمل را معرفی و برنامه های متعددی را برگزار می کند.

بنیاد مصطفی(ص) در حوزه گفتمان­سازی علم و فناوری به اهدافی همچون اثرگذاری بر سیاست­گذاری برای حرکت جمعی و ایجاد وجدان علمی مشترک در دنیا اسلام در جهت برطرف وابستگی های عرصه فناوری و تقویت دنیا اسلام و تشویق و ترغیب دانشمندان دنیا اسلام و مسلمانان سراسر دنیا در جهت فراوری علم و توسعه فناوری و افزایش رفاه، امنیت و سلامت جامعه بشری با استفاده از روش­های ترویج علم می­پردازد.

سه نشست قبلی ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) با موضوعاتی چون آنالیز فرایند درمان ویروس کرونا به وسیله پلاسما درمانی، آنالیز سیستم هوشمند تشخیص کووید19 و آنالیز آخرین دستاوردهای حوزه واکسن کرونا برگزار شده است.

بنابراین گزارش؛ چهارمین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) با موضوع تشریح روش­های ساخت واکسن کرونا با حضور مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ وحید خدامی، مدیر پروژه ساخت واکسن کرونا بر پایه mRNA؛ کیهان آزادمنش، مدیر گروه تحقیقات ویروس شناسی انستیتو پاستور؛ سیدرضا بنی هاشمی، مدیر بیوتکنولوژی و آزمایشگاه مرکزی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم­سازی رازی و روح­الله درستکار، رئیس بخش ویروس­شناسی دانشگاه بقیه الله، در روز دوشنبه مورخ 27 بهمن­ماه از ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد.

پخش زنده این نشست در سایت جایزه مصطفی(ص) به نشانی https://www.mustafaprize.org و صفحه اینستاگرام جایزه مصطفی(ص) به نشانی @mustafaprize-fa قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است ترویج علم، پُلی میان ادبیات علمی و گفتمان عمومی جامعه است و همچنین ابزاری برای برقراری ارتباط میان جامعه و دنیا علم است. در نشست­های ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) اهدافی همچون اثرگذاری بر درکی عمیق­تر از دستاوردها و پیشرفت­های علمی توسط عموم مردم، دریافت بازخوردهای اجتماعی در جهت ارتقای اثربخشی یافته­های علمی دانشمندان، ایجاد اعتماد و حمایت عمومی جامعه از علم و افزایش نظارت و مطالبه مردمی از جامعه علمی پیگیری می­شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1689

به "تشریح روش های ساخت واکسن کرونا در چهارمین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی(ص)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح روش های ساخت واکسن کرونا در چهارمین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی(ص)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید