تصویب 513 میلیارد تومان یاری های بلاعوض برای مناطق زلزله زده قطور خوی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، استاندار آذربایجان غربی از تصویب 513 میلیارد تومان یاری های بلاعوض و عمرانی و تسهیلات قرض الحسنه برای مناطق زلزله زده قطور خوی در هیات دولت اطلاع داد.

تصویب 513 میلیارد تومان یاری های بلاعوض برای مناطق زلزله زده قطور خوی

به گزارش خبرنگار استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تصویب 513 میلیارد تومان در هیات دولت برای مناطق زلزله زده قطور خوی گفت: هیات دولت با پیشنهاد استان مبنی بر پرداخت یاری های ویژه به مناطق زلزله زده قطور خوی موافقت کرد و بر این اساس 153 میلیارد تومان یاری بلاعوض، 30 میلیارد یاری های عمرانی و 330 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای این مناطق تخصیص می یابد.

محمدمهدی شهریاری گفت: بر اساس مصوبه دولت برای هر خانوار روستایی 10 میلیون تومان یاری بلاعوض، 10 میلیون تومان یاری هزینه اسکان موقت و 5 میلیون تومان یاری هزینه معیشتی پرداخت می گردد.

او ادامه داد: برای 500 خانوار شهری نیز هر کدام 12 میلیون تومان یاری بلاعوض، 12 میلیون تومان یاری هزینه اسکان موقت و 5 میلیون تومان یاری هزینه معیشتی طبق مصوبه هیات دولت پرداخت می گردد.

شهریاری توضیح داد: برای احداث 3 هزار و 700 صندلی دامی نیز به ازای هر واحد 50 میلیون یاری بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تسهیلات ویژه هیات دولت طبق پیشنهاد و پیگیری استان و در سخت ترین شرایط مالی کشور انجام گرفته است اضافه کرد: یاری ها و تسهیلات مصوب شده در هیات دولت غیر از خسارتهای پرداختی بیمه اماکن روستایی است که از محل منابع سوخت انجام گرفته و برای هر خانوار طبق نظریه کارشناسی تا سقف 30 میلیون تومان پرداخت می گردد.

محمدمهدی شهریاری گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز یاری های بلاعوض و تسهیلات کم بهره ای را به غیر از موارد بیان شده برای افراد تحت پوشش خود در نظر گرفته اند که در حال اجراست.

او اضافه کرد: برای واحدهای تجاری آسیب دیده نیز به ازای هر واحد تا سقف 5 میلیون تومان یاری بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می گردد.

شهریاری بیان نمود: زلزله زدگان قطور خوی نگران بحث ضمانت های بانکی نیز نباشند چرا که ضمانت ها بصورت زنجیره ای خواهد بود.

ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1041

به "تصویب 513 میلیارد تومان یاری های بلاعوض برای مناطق زلزله زده قطور خوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب 513 میلیارد تومان یاری های بلاعوض برای مناطق زلزله زده قطور خوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید