تغییرات کروناویروس باعث می گردد، سلول ها آن را تشخیص ندهند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ما با در اختیار داشتن رمز ورود درب یک ساختمان می توانیم بدون اینکه زنگ خطر به صدا دربیاید، وارد آن ساختمان شویم. اکنون به نظر می رسد که ویروس SARS-CoV-2 نیز همین طور وارد سلول ها می گردد.

تغییرات کروناویروس باعث می گردد، سلول ها آن را تشخیص ندهند

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو چگونگی دستیابی کروناویروس به این مهم را گزارش داده اند.

دکتر یوگش گوپتا نویسنده اصلی این مطالعه از گفت: ما ساختار آنزیمی به نام nsp 16 را که ویروس آن را فراوری نموده و سپس آن را برای اصلاح درپوش RNA پیغام رسان خود استفاده نموده است، آنالیز کردیم.

دکتر گوپتا اضافه کرد: این یک استتار است. به دلیل تغییراتی که سلول را فریب می دهد، پیغام RNA پیغام رسان ویروسی اکنون به عنوان بخشی از کد شخصی سلول در نظر گرفته می گردد و سلول، آن را مهاجم تشخیص نمی دهد.

دکتر گوپتا گفت: رمزگشایی ساختار سه بعدی nsp 16 راهی برای طراحی منطقی دارو های ضد ویروسی در مقابله با کووید-19 و سایر عفونت های خانواده کروناویروس در حال ظهور است. این دارو ها که مولکول های کوچک جدید هستند، nsp 16 را از ایجاد تغییرات منع می نمایند و سیستم ایمنی بدن می تواند ویروس مهاجم را بشناسد و آن را یک مهاجم خارجی معرفی کند.

دکتر رابرت هروما استاد و رئیس دانشکده پزشکی لانگ گفت: محققان ساختار سه بعدی این آنزیم کلیدی کروناویروس جدید را که برای تکثیر آن مورد احتیاج است، کشف نموده اند و یک منفذ در آن پیدا نموده اند که می تواند برای مهار این آنزیم هدف قرار گیرد. این یک پیشرفت اساسی در درک ما از این ویروس است.

در واقع به زبان ساده می توان گفت که RNA پیغام رسان را می توان به عنوان یک منبع تحویل کد ژنتیکی به سایت های فراوری پروتئین معرفی کرد.

این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1255

به "تغییرات کروناویروس باعث می گردد، سلول ها آن را تشخیص ندهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات کروناویروس باعث می گردد، سلول ها آن را تشخیص ندهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید