کوشش یک کمیته برای شناسایی ردپای داعش در نمایشگاه کتاب، واکنش سفیر ایتالیا به سؤالی درباره برجام

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سومین روز از نمایشگاه کتاب نیز با حواشی همراه بود؛ از عصبانیت سفیر ایتالیا از سؤالی درباره نقض برجام تا جست وجو برای ردپای داعش در نمایشگاه کتاب.

کوشش یک کمیته برای شناسایی ردپای داعش در نمایشگاه کتاب، واکنش سفیر ایتالیا به سؤالی درباره برجام

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، سومین روز از بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود؛ به طوری که حتی دقایقی قبل از آغاز به کار غرفه ناشران، تعدادی از مخاطبان و حتی جمعی از خانواده ها نیز در محوطه شهر آفتاب حضور داشتند.

طبق گفته بعضی از مسئولان تعداد 1500 تراکنش در روز دوم به ثبت رسیده است. یکی از نکاتی که در نمایشگاه سال جاری بیشتر به چشم می خورد انگیزه مخاطبان برای خرید کتاب است؛ به طوری که پیش بینی می گردد با ادامه نمایشگاه در شهر آفتاب سال های بعد شاهد کیفی تر شدن نمایشگاه باشیم. رویه حاضر سبب شد ناشران از فروش خود رضایت داشته و به خلاف تصور اولیه، امیدوارتر به کار خود در شهر آفتاب ادامه دهند.

نمایشگاه در روز سوم خود شاهد اطلاع رسانی بهتر و نصب اطلاعات غرفه ها در سالن های مختلف بود. با وجود این هنوز ناشران و مخاطبان بسیاری از شرایط اطلاع رسانی رضایت کامل نداشتند.

برگزاری روز ایتالیا در نمایشگاه کتاب نیز حواشی مربوط به خود را داشت. مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا که در این برنامه از مشترکات دو ملت ایران و ایتالیا سخن گفت، در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرنگاران درباره بلوکه شدن اموال ایران و نقض برجام از سوی آمریکا به شدت عصبانی شد و گفت که تنها به سؤالاتی درباره نمایشگاه پاسخ خواهد داد.

از سوی دیگر؛ نمایشگاه کتاب تهران در روز سوم خود میهمانانی نیز داشت؛ از شهردار گرفته تا وزیر فرهنگ و ارشاد که هر دو به نوعی از صاحبان خانه این نمایشگاه هستند. جنتی در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش های آنها پاسخ داد. وی درباره جمع آوری کتاب هایی با محتوای افراط گرایی در نمایشگاه کتاب که به نوعی القا کننده افکار داعش هستند، از کوشش کمیته نظارت در نمایشگاه برای جلوگیری ورود چنین آثاری به نمایشگاه اطلاع داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 661

به "کوشش یک کمیته برای شناسایی ردپای داعش در نمایشگاه کتاب، واکنش سفیر ایتالیا به سؤالی درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش یک کمیته برای شناسایی ردپای داعش در نمایشگاه کتاب، واکنش سفیر ایتالیا به سؤالی درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید