جانسون: کرونا ممکن است سیستم بهداشتی انگلیس را فروبپاشد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نخست وزیر انگلیس نسبت به شکست خوردن و فروپاشی سیستم بهداشت و سلامت این کشور در برابر گسترش ویروس کرونا هشدار داده است.

جانسون: کرونا ممکن است سیستم بهداشتی انگلیس را فروبپاشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه هشدار داده است که این احتمال وجود دارد که سیستم بهداشت و سلامت بریتانیا همانند ایتالیا توسط شیوع ویروس کرونا شکست خورده و ظرف مدت 2 هفته با فروپاشی روبرو گردد.

بر اساس این گزارش، هشدار نخست وزیر انگلیس در شرایطی است که تلفات ناشی از ویروس کرونا به شدت رو به افزایش است.

تعداد کل فوتی های مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا روز شنبه به 5 هزار نفر رسیده و این رقم در انگلیس به بیش از 233 نفر رسید.

ایتالیا بیشترین آسیب را از بحران ویروس کرونا در بین کشورهای دنیا متحمل شده است.

دفتر جانسون با انتشار بیانیه ای بار دیگر از مردم بریتانیا خواست تا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در خانه های خود بمانند.

وی اضافه نمود: آمارها بسیار زیاد است و به سرعت رو به افزایش است. ما تنها چند هفته شاید 2 یا 3 هفته با ایتالیا فاصله داریم. اگر با همدیگر متحد نشویم و برای جلوگیری از گسترش ویروس به یک کوشش جمعی و ملی روی نیاوریم، این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا سیستم بهداشت و سلامت ما را شکست دهد.

ایتالیا با پشت سر گذاشتن چین بیشترین تعداد قربانی های ناشی از ویروس کرونا در دنیا را در اختیار دارد. ایتالیا به همه کسب و کارها دستور داده است تا 3 آوریل تعطیل گردد.

دولت جانسون به سرعت اقدامات هشدارآمیز خود با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا را افزایش داده است.

سرویس ملی بهداشت و سلامت انگلیس 1.5 میلیون نفر از شهروندان این کشور را در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری جدی ناشی از تماس با ویروس کرونا تشخیص داده است.

گرچه دولت انگلیس تدابیر مربوط به مقابله با ویروس کرونا را افزایش داده است ولی هنوز تدابیر اتخاذ شده در این کشور به مراتب کمتر از سایر کشورهای اروپایی است.

پزشکان به افرادی که در معرض خطر جدی قرار دارند، توصیه نموده اند که به مدت 12 هفته در خانه باقی بمانند.

مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس شنبه هفته گذشته اظهار داشت که افراد بالای 70 سال می توانند با قرنطینه خانگی به مدت 4 ماه خود را در برابر این ویروس محافظت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1021

به "جانسون: کرونا ممکن است سیستم بهداشتی انگلیس را فروبپاشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون: کرونا ممکن است سیستم بهداشتی انگلیس را فروبپاشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید