حمایت حزب برگزیت انگلیس از جانسون در راستا خروج بدون توافق

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رهبر حزب برگزیت انگلیس اعلام نموده که اگر بوریس جانسون شجاعت دنبال کردن روند برگزیت بدون توافق را داشته باشد با حزب او یک ائتلاف انتخاباتی را تشکیل خواهد داد.

حمایت حزب برگزیت انگلیس از جانسون در راستا خروج بدون توافق

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، نایجل فاراژ، رهبر حزب برگزیت انگلیس از امکان یک پیمان انتخاباتی با حزب محافظه کار بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس سخن به میان آورده و اظهار داشته است که اما جانسون باید شجاعت این را داشته باشد تا یک برگزیت بدون توافق را دنبال کند.

فاراژ در یک سخنرانی اعلام نموده است که اگر بوریس جانسون آماده باشد اقدامات درستی برای استقلال این کشور انجام دهد ما هم اقدام درست را انجام خواهیم داد.

وی تاکید نمود که ما مایل به همکاری با او خواهیم بود.

حزب برگزیت تنها دو ماه بعد از تاسیس در ماه مارس در انتخابات اروپایی پیروز شد.

بوریس جانسون اخیرا طرح تعلیق مجلس برای پیشبرد اهداف خود در روند برگزیت را به ملکه انگلیس ارائه داده و ملکه نیز با وجود مخالفت های زیاد با این طرح جانسون موافقت نموده است.

بعضی منابع مطلع اعلام کردند که دولت بوریس جانسون به دنبال ادامه تعطیلی مجلس تا 14 اکتبر (22 مهر) است تا مانع از کوشش های نمایندگان برای جلوگیری از خروج این کشور از اتحادیه اروپا گردد.

بریتانیا میخواهد رسما 31 اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج گردد. تعطیلات تابستانی مجلس انگلیس قرار است 2 اکتبر(8 مهرماه) به انتها برسد و پس از آن نمایندگان احزاب مخالف قصد دارند با تصویب قانونی برگزیت را به تاخیر بیندازند.

شبکه های بی بی سی و اسکای نیوز گزارش دادند که دولت لندن از ملکه انگلیس خواسته است تا جلسات مجلس را تا 14 (22 مهر) اکتبر تعطیل کند. این اقدام راستا لازم برای برگزیت بدون توافق را هموار خواهد نمود چرا که نمایندگان مجلس دیگر فرصت کافی برای تصویب هر قانونی که مانع از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق گردد، نخواهند داشت.

آبزرور نیز گزارش داده است که جانسون از وزیر دادگستری انگلیس سئوال نموده است که آیا می تواند مجلس را از 9 سپتامبر یعنی 18 شهریورماه به مدت 5 هفته تعطیل کند تا مانع از مخالفت نمایندگان با برگزیت بدون توافق گردد؟

جانسون پیش از این تهدید نموده است که حتی حاضر است مجلس انگلیس را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند مانع از مخالفت نمایندگان مجلس با برگزیت بدون توافق گردد.

بسیاری از نمایندگان مجلس انگلیس حالا می ترسند که جانسون بخواهد به صورت هدفمند جلوی آن ها را برای جلوگیری از وقوع سناریوی برگزیت نامنظم بگیرد.

احزاب مخالف بریتانیا اعلام نموده اند، به دنبال تصویب قانونی هستند تا بوریس جانسون نخست وزیر را مجبور نمایند تا خروج این کشور از اتحادیه اروپا را به تاخیر بیندازد.

در حالی که تنها حدود دو ماه فرصت تا انتها مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا باقی مانده است، اتحادیه اروپا بارها مخالفت خود را با انجام مذاکرات مجدد با لندن بر سر برگزیت اعلام نموده است.

به نظر می رسد اختلافات لندن و بروکسل بر سر مرز ایرلند پس از برگزیت همچنان مانع بزرگی برای دستیابی به توافق نهایی خواهد بود.

بوریس جانسون وعده داده است تا بریتانیا را در روز 31 اکتبر (9 آبان) با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. این در شرایطی است که بعضی از نمایندگان محافظه کار تهدید نموده اند که برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، علیه وی رای خواهند داد.

در حالی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تصمیم گرفته است تا مجلس این کشور را به مدت یک ماه دیگر تعطیل کند تا نمایندگان قادر به جلوگیری از روند برگزیت در روز 31 اکتبر نباشند، بیش از 450 هزار نفر از مردم بریتانیا با امضای طوماری به شدت با این تصمیم مخالفت نموده اند .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 370

به "حمایت حزب برگزیت انگلیس از جانسون در راستا خروج بدون توافق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت حزب برگزیت انگلیس از جانسون در راستا خروج بدون توافق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید