خبرنگاران تقاطع غیر همسطح ارغوان شهر ایلام امسال تکمیل می شود

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ایلام - خبرنگاران - مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با جدیت پیمانکاران مرتبط تقاطع غیر همسطح ارغوان شهر ایلام امسال تکمیل و زیر بار ترافیک می رود.

خبرنگاران تقاطع غیر همسطح ارغوان شهر ایلام امسال تکمیل می شود

علی اصغر کاظمی روز شنبه در بازدید از عملیات تکمیلی زیرگذر ارغوان شهر ایلام گفت: یکی از نقاطی که در سال های اخیر باعث ایجاد گره ترافیکی در ایام اربعین می شد محدوده میدان ارغوان شهر ایلام بود که احداث پل روگذر و زیرگذر ارغوان به منظور کاهش بار ترافیکی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با هدف رفع گره ترافیکی ورودی شهر ایلام از سمت حمیل و دسترسی جهت برگشت کنارگذر شرقی و دره ارغوان به داخل شهر ایلام عملیات احداث این پل زیر گذر که تکمیل کننده تقاطع غیر همسطح ارغوان است اجرایی شد و در ایام ترافیک اربعین سال گذشته به صورت موقت زیر بار ترافیک قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: طول پل زیرگذر ارغوان 42 متر است و در مجموع طول رمپهای ورودی و خروجی آن یک کیلومتر است که برای احداث آن 85 هزار متر مکعب خاکبرداری اجرا شده است.

وی با اشاره به هزینه 150 میلیارد ریالی پروژه زیرگذر ارغوان افزود: در صورت تامین اعتبار این تقاطع غیرهمسطح در نیمه اول امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه پیمانکار مربوطه هم اکنون مشغول دیوار کشی و ایمن سازی رمپ های طرفین این پروژه است، گفت: ایمن سازی ، کاهش ترافیک ورودی شهر ایلام و همچنین دسترسی مسافرین از کنارگذر شرقی ایلام و دره ارغوان به داخل شهر از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده ای از ایلام باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان های همسایه از حیث راه از کم توسعه ترین مناطق باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1165

به "خبرنگاران تقاطع غیر همسطح ارغوان شهر ایلام امسال تکمیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقاطع غیر همسطح ارغوان شهر ایلام امسال تکمیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید