خبرنگاران 24 واحد تولیدی ماسک در آذربایجان غربی فعال است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ارومیه- خبرنگاران- مدیر نظارت، ارزیابی، تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 24 واحد تولیدی ماسک در استان فعالیت و ده ها هزار عدد ماسک را روزانه وارد بازار مصرف می نمایند.

خبرنگاران 24 واحد تولیدی ماسک در آذربایجان غربی فعال است

لعیا صدیق راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: این واحدها شامل هشت واحد چرخ کاری و 16 واحد نیمه صنعتی است.

وی با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز ماسک برای فراوری کنندگان حائز شرایط اضافه نمود: طبق ابلاغیه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، تنها مجوز لازم برای فراوری ماسک، باید از معاونت غذا و دارو اخذ گردد و دیگر نیازی به اخذ جواز از سازمان صنعت، معدن و تجارت نیست.

مدیر نظارت، ارزیابی، تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا و به منظور تامین ماسک کافی مصرفی آحاد جامعه، آنالیز های کارشناسی انجام شده از واحدهای فعال یا در حال راه اندازی فراوری ماسک انجام شده تا ماسک قابل قبول از نظر استانداردها توسط واحدهای فراوریکننده در اختیار مردم قرار داده گردد.

صدیق راد از افتتاح خط فراوری تمام اتوماتیک محلولهای ضدعفونی کننده شرکت داروسازی کیهان دارو در ارومیه نیز اطلاع داد و گفت: این واحد با ظرفیت فراوری بالغ بر پنج هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در روز در بسته بندی های یک هزار، 500 و 250 سی سی فعالیت می نماید.

به گزارش خبرنگاران، روزانه دهها هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، دهها هزار عدد ماسک و اقلام بهداشتی به وسیله واحدهای فراوریی بومی وارد بازار مصرف آذربایجان غربی می گردد.

از زمان شیوع بیماری کرونا، میزان مصرف این اقلام به صورت جهشی افزایش یافته است.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان غربی شایع شده و تا به امروز بیش از 270 هزار نفر را در کشور مبتلا نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1323

به "خبرنگاران 24 واحد تولیدی ماسک در آذربایجان غربی فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 24 واحد تولیدی ماسک در آذربایجان غربی فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید