خودروهای احتیاط آتش نشانی چه می نماید؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، تهران (پانا) - در مواردی خودروهای آتش نشانی مثل سایر خودروها دچار اشکال می شوند. وقتی ایرادی در کارکرد خودرو پیدا می گردد آن را به تعمیرگاه اعزام می نمایند. با اعزام شدن خودروهای آتش نشانی به تعمیرگاه و کاهش تعداد خودروهای مستقر در یک ایستگاه آتش نشانی، کارکرد ایستگاه کاهش پیدا می نماید، بنابراین هنگامی که یک خودرو به تعمیر گاه اعزام می گردد، آتش نشانی برای ارائه مستمر خدمات، خودروی جایگزینی را به ایستگاه اعزام می نمایند.

خودروهای احتیاط آتش نشانی چه می نماید؟

به گزارش ایسنا، مازیار کربلایی در این باره اظهار کرد: خودروهای آتش نشانی خودروهای استراتژیک است و هر ایستگاه تعداد مشخصی خودرو دارد.

وی اضافه نمود: اگر خودرویی احتیاج به تعمیر داشته باشد قطعا باید به تعمیرگاه اعزام گردد و همین اعزام شدن خودرو به تعمیرگاه موجب کاهش تعداد خودرو های یک ایستگاه می گردد. طبیعتا اگر تعداد خودروهای یک ایستگاه کاهش پیدا کند کارآیی آن ایستگاه هم کاهش پیدا می نماید. بنابراین برای جلوگیری از کاهش کارآیی در زمانی که ایرادی برای یکی از خودروها به وجود می آید بلافاصله برای ایستگاه، خودروی جایگزین اعزام می گردد.

مدیر فنی، خودرویی و تجهیزات آتش نشانی تهران گفت: کاهش تعداد خودروهای حاضر در یک ایستگاه کارآیی آن ایستگاه را کاهش می دهد. بنابراین زمانی که ایرادی در یکی از خودروها به وجود می آید بلافاصله برای ایستگاه مربوطه خودروی جایگزین اعزام می گردد.

کربلایی با بیان اینکه به این دسته از خودروهای سازمان آتش نشانی، خودروهای احتیاط یا پشتیبانی گفته می گردد؟ اظهار کرد: با اعزام خودروی جایگزین پتانسیل یک ایستگاه برای انجام عملیات حفظ می گردد. این خودروها مشابه سایر خودروهای سازمان آتش نشانی هستند، از سوی دیگر باید برای تعمیرات خودرو نیز زمان مناسبی اختصاص داد و اگر کاهش خودرو در ایستگاه موجب گردد که با سرعت بیشتری یک خودرو را تعمیر کنیم بعدا دچار مشکلاتی خواهیم شد. برای تعمیر یک خودرو باید زمان کافی وجود داشته باشد تا تعمیرات با دقت و وسواس انجام گردد.

وی با بیان اینکه در مورد تعمیرات خودروهای آتش نشانی باید وسواس زیادی به خرج داد گفت: اگر خودرویی دچار مشکل باشد و با دقت تعمیر نگردد بعدا حادثه ساز می گردد. به عنوان مثال اگر ترمز یکی از خودروها دچار اشکال باشد حتما باید توسط مهندسان بازدید، تعمیر و سپس باید تست گردد و پس از تستش در خدمت عملیات قرار گیرد.

مدیر فنی، خودرویی و تجهیزات آتش نشانی تهران در مورد تعداد خودروهای احتیاط سازمان آتش نشانی گفت: در هشت منطقه عملیاتی تعدادی خودروی احتیاط داریم، این خودرو ها برای این در نظر گرفته شدند که اگر به هر دلیلی خودرویی از ایستگاه رفت، بتوانیم جایگزین کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1783

به "خودروهای احتیاط آتش نشانی چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای احتیاط آتش نشانی چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید