دریافت 20 میلیون تومان از سرمایه گذاران مسکن مهر پردیس قانونی است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، پیر فرشی گفت: دریافت یارانه پرداختی دولت برای تکمیل مسکن مهر پردیس بر اساس مصوبات ماخوذه، از تمامی مالکان قانونی و قابل وصول است.

دریافت 20 میلیون تومان از سرمایه گذاران مسکن مهر پردیس قانونی است

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

پیمان پیر فرشی عضو موظف هیات مدیره و مشاور عالی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت وگو با خبرنگار ، درباره مصوبه اخیر شرکت عمران گفت: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن، آیین نامه اجرایی شماره 12656/ت43165ن مورخ 24 شهریور ماه 1388 و شیوه نامه ابلاغی به شماره 33163/100/02 مورخ 5 مهرماه 1388، هزینه های ساخت، محوطه سازی و آماده سازی مسکن مهر از دو بخش آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی که در نهایت توسط متقاضیان پرداخت خواهد شد برآورد شده است.

پیرفرشی ادامه داد: طبق گفته معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران هرگونه اخذ وجه شرکت عمران شهر جدید پردیس از متقاضیان مسکن مهر در قالب هر عنوانی، بدون مجوز استانداری ممنوع است.

او ادامه داد: این مصوبه مربوط به حدود 10 ماه پیش بوده و طبیعی است که تقی زاده با توجه به حجم زیاد مشغله کاری و تشکیل چندین جلسه روزانه، این موضوع در مصاحبه زنده تلویزیونی در خاطر ایشان نمانده باشد.

پیر فرشی توضیح داد: شرکت عمران پردیس بر اساس مصوبات ماخوذه از مراجع مربوط می توانست تمامی مبالغ افزایش قیمت را از همه ثبت نام نمایندگان و افرادی که در پردیس واحد مسکن مهر به نامشان دارند را اخذ نمایند، ولی با عنایت به دستور وزیر راه و شهرسازی همچنین استاندارد ارتباط با حمایت کامل از گروه هدف مسکن مهر و نفرات اول تا به امروز این مصوبه را عملیاتی نکرده ایم.

او با اشاره به اینکه شرکت عمران شهر جدید پردیس تا به امروز این مبالغ را از خریداران و سرمایه گذارانی که تا قبل از اول خرداد 1399 اقدام به خرید و فروش مسکن مهر کرده اند دریافت نکرده است، بیان نمود: این مصوبه فقط شامل افرادی است که از ابتدای خرداد سال جاری به بعد نسبت به خرید و فروش مسکن مهر در پردیس اقدام کرده اند خواهد شد.

پیرفرشی اظهار کرد: مستنداتی در اختیار شرکت عمران شهرجدید پردیس است که نشان دهنده آن است که یک مالک یا یک فرد بیش از 400 واحد مسکن مهر دارد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران بیان نمود: چند مرجع، مصوبه افزایش هزینه فراوری مسکن را صادر کرده اند که براساس قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن دریافت هزینه های افزایش یافته به عنوان آورده از متقاضیان بلامانع خواهد بود.

وی تاکید نمود: مصوبه هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس به شماره 98/23874،مصوبه شورای مسکن استان تهران به شماره 98/41/17622، مصوبه کمیته فنی شورای مسکن استان به شماره 98/41/20399، مصوبه مجمع شرکت عمران شهر های جدید کشور مصوبه شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی به شماره 120532/400از جمله مصوبات مربوط به این امر است.

او در انتها تاکید نمود: شرکت عمران پردیس به هیچ وجه در مقابله با دلال ها و محتکران مسکن کوتاه نخواهد آمد که این توصیه تمام مسئولان عالی نظام است.

چندی پیش مهدی راهنمایی مدیر عامل شرکت عمران پردیس در آخرین نشست خبری خود که به صورت مجازی برگزار شده بود از افزایش 20 میلیون تومانی مسکن مهر برای سرمایه گذاران و یا خریداران دوم که قصد دارند از اول خرداد ماه در پردیس مسکن مهر خریداری نمایند دریافت خواهد شد.

او ادامه داد: هدف از اجرای این کار حذف دلالان مسکن مهر به ویژه در شهر پردیس است که خود نقش موثری به ویژه در این شهر خواهد داشت. برج های چند واحدی و مسکن مهر هایی هستند که ده ها بار نقل و انتقال شده اند، اما هنوز خالی از سکنه است و به دست خریدار واقعی نرسیده است.

راهنمایی ادامه داد: دلالان با وکالت یک واحد مسکن مهر را به ده ها نفر می فروشند و در آخر فردی که وکالتی اقدام به خرید واحد ها می نماید واحدی به نامش نمی گردد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس توضیح داد: جهت جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو و محتکران مسکن مهر، خریداران باید تمام جابجایی را در کارگزاری مسکن مهر انجام دهند تا سند 5 برگی در همان کارگزاری به نام خریدار منتقل گردد.

راهنمایی در انتها تاکید نمود: هیچ گونه افزایش قیمتی برای متقاضیان نفرات اول و واقعی مسکن مهر نداشته ایم و 20 میلیون تومان سوبسید در واقع تصمیمی برای کوتاه کردن دست دلالان و محتکران مسکن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1119

به "دریافت 20 میلیون تومان از سرمایه گذاران مسکن مهر پردیس قانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت 20 میلیون تومان از سرمایه گذاران مسکن مهر پردیس قانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید