دولت بغداد باید به حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق سرانجام دهد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از سومریه نیوز، محمد الغبان نماینده مجلس عراق به اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن شماری از نیروهای حشد شعبی در مرزهای مشترک سوریه و عراق واکنش نشان داد.

دولت بغداد باید به حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق سرانجام دهد

بر اساس این گزارش، وی با انتشار یک پست توئیتری گفت: امروز مشخص شده است که راهبرد خصمانه واشنگتن در قبال عراق با تغییر رؤسای جمهور این کشور تغییر نمی کند، بلکه تنها این تاکتیک ها هستند که تغییر می کنند.

این کننده مجلس عراق یادآور شد: دولت عراق و گروه های سیاسی باید به مسئولیت تاریخی خود در خصوص سرانجام دادن به هر گونه حضور آمریکایی ها در عراق عمل کنند، جلوی استفاده آنها از حریم هوایی عراق را بگیرند و به نقض حاکمیت ملی این کشور سرانجام دهند.

الغبان در ادامه یادآور شد: بمباران مواضع نیروهایی که جزو نیروهای مسلح عراق محسوب می شوند، نباید بدون پاسخ باقی بماند. مقامات آمریکایی در توجیه جنایت بامداد روز گذشته خود علیه حشد شعبی مدعی شدند که این اقدام در واقع دفاع از خود بوده است! این اقدام ایالات متحده آمریکا واکنش های متعددی از سوی عراقی ها به دنبال داشت.

در همین ارتباط، گروه های مقاومت با صدور بیانیه ای مشترک تأکید کردند: ما بارها اعلام کرده ایم که تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در خاک عراق با قانون اساسی این کشور در تعارض است. در بیانیه مذکور همچنین آمده است: از همین روی، دیگر در برابر اقدامات خصمانه و تجاوزات ایالات متحده آمریکا علیه عراقی ها سکوت نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1818

به "دولت بغداد باید به حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق سرانجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بغداد باید به حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق سرانجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید