رقابت اسپیس ایکس و بلواوریجین برای ارسال فضانوردان به ماه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، ناسا برای ماموریت ارسال فضانوردان و فرود در ماه در 2024 میلادی با شرکت های خصوصی همکاری می کند.

رقابت اسپیس ایکس و بلواوریجین برای ارسال فضانوردان به ماه

جیم بریدنستاین مدیر ناسا روز گذشته بیان نمود 3 شرکت لندرهای ماه را توسعه می دهند و می سازند. هدف این پروژه ها بازگشتن فضانوردان به ماه در سال 2024 میلادی و در نهایت فرود روی مریخ است.

این 3 شرکت اسپیس ایکس(به رهبری الون ماسک)، بلو اوریجین(به رهبری جف بزوس) و داینتیکس هستند.

ناسا با این شرکت ها قراردادی 10 ماهه به مبلغ 967 میلیون دلار امضا کرده است. طی 10 ماه آینده هر شرکت باید طرح اولیه خود را ارتقا دهد و ناسا تصمیم می گیرد کدام لندر را نخست آزمایش کند. به گفته بریدنستاین ناسا طرح شرکتی را اجرا می کند که احتمال موفقیت آن تا 2024میلادی(زمان ارسال فضانوردان به ماه)بیشتر باشد.

از مبلغ کل قرارداد، 567 میلیون دلار به بلو اوریجین، 135 میلیون دلار به اسپیس ایکس و 253 میلیون دلار به داینتیکس تعلق می گیرد.

لندر استارشیپ پیشنهادی اسپیس ایکس چنان بلند است که فضانوران باید با استفاده از آسانسور روی سطح بروند. طرح های اولیه لندر بلواوریجین نیز نشان می دهد این ابزار فضایی نردبان بزرگی دارد. نردبان لندر داینتیکس نیز بسیار کوتاه و فقط چند پله تا سطح ماه فاصله دارد.

اسپیس ایکس برای این پروژه فضاپیمای استارشیپ خود (که هم اکنون در تگزاس درحال توسعه است) را به عنوان لندر ماه همراه موشک سوپر هوی ارائه کرده است. شرکت بلواوریجین لندر خود به نام Integrated Lander Vehicleو موشک نیوگلن را ارائه کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1126

به "رقابت اسپیس ایکس و بلواوریجین برای ارسال فضانوردان به ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت اسپیس ایکس و بلواوریجین برای ارسال فضانوردان به ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید