سختگیری برای دادن مجوز به بخش خصوصی درمان نداریم

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران، طاهره چنگیز ظهر پنجشنبه در جمع رئوسای بیمارستان های خصوصی اصفهان، گفت: بخش خصوصی در اصفهان در حالی 35 درصد از بار درمان را بر دوش دارد که در تهران نیمی از بار درمان بر دوش بخش خصوصی است.

سختگیری برای دادن مجوز به بخش خصوصی درمان نداریم

وی بیان داشت: هرچه بخش خصوصی در حوزه درمان فعال تر گردد شاهد کاهش جمعیت مراجعه کنندگان به بیمارستان های دولتی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره بخش خصوصی، همکاری و تعامل است و رقابت و تقابلی نیست.

چنگیز با اشاره به رویکرد وزارت بهداشت مبنی بر منضبط شدن درمان در استان ها، افزود: برای دادن مجوزها به بخش دولتی سختگیری می گردد و سختگیری برای بخش خصوصی نداریم.

وی افزود: الزامی برای بیمارستان های خصوصی به منظور پذیرش بیمه هنگام ارائه خدمات غیر اورژانسی وجود ندارد اما ملزم به رعایت تعرفه های بخش خصوصی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این استان دارای حدود هفت هزار تخت بستری است، گفت : 35 درصد از آنها متعلق به بخش خصوصی و 65 درصد دولتی است.

وی افزود : سهم بخش خصوصی در حوزه درمان در برخی از استان های بزرگ همتراز اصفهان نزدیک به 50 درصد است.

چنگیز با اشاره به اینکه بر اساس برنامه های چشم انداز 1404 ظرفیت تخت های بستری استان اصفهان باید به دو برابر رقم فعلی یعنی 14 هزار تخت برسد، توضیح داد : با برنامه ریزی هایی که در استان انجام شده، مقرر شده است این ظرفیت تا سال 1404 به 16 هزار تخت برسد و سهم بخش خصوصی به 46 درصد افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه رویکرد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تسهیل کننده کار با رعایت ایمنی بیماران است، افزود: ما خواستار ارائه خدمات پاک در همه مراکز درمانی و جلوگیری از تقاضاهای القایی برای کسب درآمدهای بیشتر هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 105

به "سختگیری برای دادن مجوز به بخش خصوصی درمان نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سختگیری برای دادن مجوز به بخش خصوصی درمان نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید