سرنوشت مبهم زمین زلزله خیز بنیاد مستضعفان در منطقه هروی!

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، افشین داورپناه؛ بنابر گفته پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، در برنامه نگاه یک، 8 هزار متر زمین در منطقه هروی به ارزش 400 میلیارد تومان برای ساختن مدرسه جدید فرهنگ در اختیار جناب آقای حداد عادل قرار داشته ، اما مجوز های آن توسط شهرداری صادر نشده، زیرا این زمین بر روی گسل زلزله قرار داشته، بنابراین زمین به بنیاد عودت داده شده است.

سرنوشت مبهم زمین زلزله خیز بنیاد مستضعفان در منطقه هروی!

البته جناب حداد عادل هم پاسخ دادند که در واگذاری این زمین همه مراحل قانونی و مجوز ها رعایت شده است! موضوع بحث ما در این یادداشت، آنالیز شبهه ایجاد شده و پاسخ داده شده نیست. موضوع ما این هم نیست که اگر این زمین روی گسل زلزله قرار نداشت یا به هر ترتیب مجوز گرفته بود (همانطور که بسیاری از زمین های دیگر با این که بر روی گسل قرار داشته اند مجوز گرفته اند) و مدرسه فرهنگ جدید ساخته شده بود، چه می شد و بنیاد چه کاری می خواست انجام بدهد.

رئیس بنیاد مستضعفان در جایی از همان مصاحبه گفته اند: من این قول را می دهم که ما حتماً این زمین را می فروشیم، سرمایه گذاری هم (در آن زمین) نمی کنیم که زمان ببرد (بلکه) می فروشیم و تمام (پول) آن را صرف محرومین و محرومیت زدایی می کنیم!

توجه داشته باشیم که گفته اند زمین روی گسل زلزله است و برای ساختن مدرسه مناسب نیست! پس وقتی برای ساختن مدرسه مناسب نیست برای ساختن آپارتمان و مجمتمع مسکونی و پاساژ هم مناسب نیست. در واقع از این نظر که در موقع زلزله به شدت آسیب پذیر است ساختن هر نوع سازه ای که جان انسان ها را تهدید کند و همچنین هر کاربری که احتمال خطر و خطرآفرینی در آن زیاد باشد (مثل انبار موارد سوختی، مواد شیمیایی و ...) نیز باید ممنوع باشد.

چنین زمین هایی معمولا به فضای سبز اختصاص داده می گردد که مناسب ترین کاربری برای چنین فضا هایی است که از قضا شهر تهران و شهروندان تهرانی به شدت به آن نیازمنداند. حالا باید منتظر بود و دید که آیا بنیاد مستضعفعان، این زمین را به فضای سبز برای استفاده عموم شهروندان اختصاص خواه داد؟

در غیر این صورت، این زمین به چه کسی فروخته خواهد شد و برای چه کاربری هایی؟ آیا با این شرایط کسی جز شهرداری می تواند خریدار این ملک باشد؟ ـ این که شهرداری ملک مورد نظر را خریداری کند و به فضای سبز اختصاص دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1286

به "سرنوشت مبهم زمین زلزله خیز بنیاد مستضعفان در منطقه هروی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت مبهم زمین زلزله خیز بنیاد مستضعفان در منطقه هروی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید