ظریف: برجام ربطی به برایان هوک ندارد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که الحمدلله جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته ای پیشرفت های قابل توجهی داشته است، درباره اظهارات برایان هوک در مورد برجام، گفت: برجام به ایشان ربطی ندارد.

ظریف: برجام ربطی به برایان هوک ندارد

به گزارش ایسنا ، محمد جواد ظریف درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آمریکایی ها علی رغم خروج از برجام مدعی هستند که اسم آمریکا به عنوان عضوی از برجامی در سند اصلی برجام قید شده است در همین چارچوب آن ها همچنان می توانند در مورد این توافق بین المللی اعمال نظر کنند، اعلام نمود: طرح ادعاهای بسیار ابلهانه از سوی مقامات آمریکایی تازگی ندارد، از کسانی که به مردم توصیه می کنند که مواد ضدعفونی بخورند تا تمیز شوند و کرونا نگیرند، بعید نیست در مورد توافق نامه ای که از آن خارج شده اند و در بیانیه ای رسماً نوشته اند که ما به حضور و مشارکت خود در برجام سرانجام می دهیم،حالابیایند و بگویند که نه ما عضوی از برجام هستیم.

وی با بیان این که همه متحدین آمریکا اعلام نموده اند که استدلال آمریکایی ها در این زمینه پذیرفتنی نیست در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این برایان هوک اعلام نموده که تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چیزی از برجام باقی نخواهد ماند؟ گفت: موضوع برجام ربطی به ایشان ندارد و آنچه که مهم است ایران و اعضای باقیمانده در برجام هستند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان اعلام نمود: ما ایران اقدامات مان را در چارچوب برجام انجام داده ایم و اعضای باقی مانده در برجام نیز می توانند رفتار خود را اصلاح کند تا ما هم به اجرای کامل برجام برگردیم.

ظریف با بیان این که برجام سند مستحکمی است و آمریکایی ها نیز در آینده متوجه خواهند شد آن چه که انجام داده اند به ضرر خودشان تمام خواهد شد، اضافه نمود: الحمدالله جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته ای پیشرفت های قابل توجهی داشته است و برجام به هیچ وجه مانع پیشرفت ما نشده است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1149

به "ظریف: برجام ربطی به برایان هوک ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: برجام ربطی به برایان هوک ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید