عربستان 260 بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد، ادعای مقابله با حمله پهپادی ارتش یمن

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رسانه های یمنی از ثبت 260 مورد نقض آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در الحدیده خبر دادند.

عربستان 260 بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد، ادعای مقابله با حمله پهپادی ارتش یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، اتاق عملیات افسران ارتباط ارتش یمن برای رصد نقض آتش بس در استان الحدیده گفت که ائتلاف متجاوز سعودی طی 24 ساعت گذشته 260 بار آتش بس در این استان را نقض کردند.

از سوی دیگر یک منبع در اتاق عملیات افسران ارتباط ارتش یمن، ایجاد استحکامات جنگی در الفازه، الجبلیه و کیلو 16 را از جمله موارد نقض آتش بس در استان الحدیده دانست.

وی بعلاوه حملات توپخانه ای و گلوله باران منطقه ها مختلف یمن، پرواز جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی در آسمان حیس، الفازه، الجبلیه و التحیتا را از جمله موارد نقض آتش بس بر شمرد.

طرف های یمنی سیزدهم دسامبر سال 2018 میلادی (22 آذر 1397 ه.ش.) در سوئد به توافق آتش بس در استان الحدیده دست یافتند، از آن موقع تا به امروز ائتلاف متجاوز سعودی این آتش بس را نقض نموده و به حملات خود به استان الحدیده ادامه داده است.

ادعای ائتلاف متجاوز در دفع حمله پهپادی یمنی ها

ائتلاف متجاوز سعودی شامگاه یکشنبه بار دیگر مدعی شد که دو فروند پهپاد یمنی را که در حال پرواز به سوی خمیس مشیط در جنوب عربستان بوده است رهگیری و ساقط نموده است.

ائتلاف متجاوز سعودی شامگاه شنبه هم مدعی شده بود که حمله پهپادی یمنی ها به خمیس مشیط را دفع نموده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با بعضی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی گناه نتیجه ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن تا به امروز موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1894

به "عربستان 260 بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد، ادعای مقابله با حمله پهپادی ارتش یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان 260 بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد، ادعای مقابله با حمله پهپادی ارتش یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید