فارس من، بررسی پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری در کمیسیون آموزش مجلس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان دوره دکتری در مقطعی قرار دارند که برای گذران زندگی با مسائل عدیده ای روبرو هستند و باید برای آنها ابزار تشویقی و ترغیبی در نظر گرفته شود.

فارس من، بررسی پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری در کمیسیون آموزش مجلس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند از طریق آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع برای دانشجویان دکتری حقوق ماهیانه برقرار کنید را مطرح و تاکید کردند نظر به اینکه در یک دوره چند ساله دانشجویان دکتری که شغلشان پژوهش است هیچ درآمدی ندارند و با مسائل اقتصادی عمده و موانع ازدواج روبرو هستند و اکثراً مجرد هستند و از طرفی طبق قوانین آموزشی مجاز به هیچ گونه فعالیت اقتصادی در خارج دانشگاه نیستند از مجلس جدید می خواهیم طرحی برای برقراری حقوق ماهیانه دانشجویان دکتری تصویب کند تا با تمرکز بیشتری به پژوهش و تحقیق بپردازیم و از خبرنگاران خواستارگفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

رفع تنگناها و جهت آموزش دانشجویان دوره دکتری

محمد بیرانوند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار گفت: خیلی از دانشجویان، اساتید و نخبگان نیز این جهت را طی کرده اند و در تنگناها قرار گرفته اند.

وی اضافه نمود: این دانشجویان در مقطعی قرار دارند که گاهاً متاهل و برای گذراندن زندگی با مسائل زیادی روبرو هستند و بعضی از دانشجویان نیز به دلیل نداشتن درآمد مکفی قادر به ازدواج نیستند و حتی می توان گفت این گروه از افراد حتی برای موضوعات تحقیقی هم نیاز به هزینه های جانبی دارند و باید تلاش کنیم تا این جوانان به خوبی مسائل را پشت سر بگذارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه گفت: بنده با این طرح موافق هستم که برای دانشجویان دکتری حقوق در نظر گرفته شود. می توان در این دو سال تحصیلی برای دانشجویان ابزار تشویقی و ترغیبی مشخص کرد تا زندگی شان را تا حدودی تامین کند.

مشخص ابزار تشویقی و ترغیبی برای معیشت دانشجویان دکتری

بیرانوند با بیان اینکه زیرساخت های اقتصادی کشور چندان قابل تعریف نیست، گفت: در کل این طرح باید در کمیسیون مطرح و با وزارت علوم در میان گذاشته شود تا راهکار مناسبی پیدا شود تا نیاز واقعی این قشر از دانشجویان به خوبی پاسخ داده شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1120

به "فارس من، بررسی پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری در کمیسیون آموزش مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، بررسی پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری در کمیسیون آموزش مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید