فارس من، تقاضای دانشجویان برای افزایش دوباره سقف دروس معرفی به استاد، بیشتر از 4 واحد یک ترم محسوب می گردد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، برای مساعدت با دانشجویان، تعداد دروس معرفی به استاد در ترم جاری افزایش یافته است، اما دانشجویان خواهان افزایش بیشتر سقف واحد های معرفی به استاد هستند، در پیگیری خبرنگار از این مطالبه، اعلام شد که بیشتر از 4 واحد معرفی به استاد به نوعی یک ترم است.

فارس من، تقاضای دانشجویان برای افزایش دوباره سقف دروس معرفی به استاد، بیشتر از 4 واحد یک ترم محسوب می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواهان افزایش دروس معرفی به استاد در دانشگاه ها شده اند.

این کاربران نوشته اند: با عنایت به شیوع پاندمیک مرگبار کرونا در دنیا و تعطیلی دانشگاه ها و بوجود آمدن مسائل بسیار جدی در آموزش و دروس، مخصوصا برای دانشجویان ترم آخر شد. از وزارت علوم تقاضا می گردد این امکان را فراهم آورند تا در ترم تابستان 99، اخذ سقف 8 واحد و اخذ حداکثر 2 درس به صورت معرفی به استاد برداشته گردد تا بتوان دروسی که نشد به حق مطلوب و درست در این ترم عجیب و تعطیل گذرانده و تدریس گردد، را به شکل معرفی به استاد در ترم تابستان 99 برداشت تا فارغ التحصیلی دانشجویان ترم آخر، به تعویق نیافتد.

سقف معرفی به استاد افزایش یافت

خبرنگار این موضوع را پیگیری نموده است.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیگیری خبرنگار، شرح داد که: تعداد واحدهای معرفی به استاد در ترم جاری از 2 درس به 4 درس افزایش یافته است و این موضوع پیش از این هم اعلام شده است.

وی گفت: به این ترتیب دانشجویان در ترم جاری می توانند تا چهار درس را به عنوان معرفی به استاد بگیرند و در این باره مسئله ای وجود ندارد.

همچنین محمد رضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم درباره واحدهای معرفی به استاد در ترم کرونایی، بیان کرد: قبلا دانشجو مجاز به اتخاذ 2 درس به عنوان معرفی به استاد بود تا احتیاج به ثبت نام ترم جدید نباشد؛ با تصمیم اخیر وزارت علوم برای افزایش تعداد دروس معرفی به استاد، دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی می توانند تا 4 واحدی که تا دانش آموختگی باقی دارند را معرفی به استاد بگیرند.

وی گفت: این تصمیم برای آسودگی خاطر بیشتر دانشجویان و مساعدت با دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی اتخاذ شده است.

درخواست دانشجویان برای افزایش بیشتر تعداد واحدهای معرفی به استاد

برای روشن شدن این موضوع که آیا دانشگاه ها افزایش سقف واحدهای معرفی به استاد را اعمال نموده اند یا خیر، خبرنگار پیگیری هایی انجام داد.

رشتچیان معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به سوال خبرنگار درباره افزایش سقف واحدهای معرفی به استاد در این ترم، گفت: وزارت علوم، قوانین کلی را به دانشگاه ها اعلام می نماید و هر دانشگاه براساس شرایط خود تصمیم گیری می نماید و دانشگاه ها ناگزیر به عملکرد یکسان نیستند.

وی گفت: اطلاعیه های آموزشی دانشگاه شریف روی سایت قرار داده شده و اصولا احتیاجی به ورود رسانه به موضوعات ریز دانشگاه نیست.

وی در سرانجام در جواب سوال دوباره خبرنگار گفت که اطلاعیه ها را بخواند.

علاوه بر این، با توجه به اینکه این درخواست کاربران فارس من توسط دانشجویان دانشگاه تهران ثبت شده، خبرنگار این موضوع را از دانشگاه تهران هم پیگیری کرد.

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به این پیگیری، شرحات کاملی را برای شفاف شدن موضوع به رسانه و دانشجویان ارایه داد: پیرو ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعداد واحدهای معرفی به استاد در دانشگاه تهران هم در این ترم افزایش یافته است.

به گزارش فارس، اما با وجود افزایش سقف معرفی به استاد در ترم کرونایی، باز هم دانشجویان خواهان افزایش بیشتر واحدهای معرفی به استاد هستند.

بیشتر از 4 واحد معرفی به استاد، خودش یک ترم است

خبرنگار مجددا این موضوع را هم با حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران مطرح نمود و پاسخ سوال دانشجوها را جویا شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به درخواست دانشجوها برای برداشته شدن حداکثر 2 درس به صورت معرفی به استاد، گفت: تعداد واحدهای معرفی به استاد در حال حاضر 4 واحد است؛ اما بعضی دانشجویان خواهان افزایش باز هم بیشتر تعداد واحدهای معرفی به استاد هستند که واقعا این کار شدنی نیست؛ زیرا برای مثال 6 واحد معرفی به استاد در یک ترم، دیگر از شکل معرفی به استاد خارج می گردد و در واقع 6 واحد خودش یک ترم است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1125

به "فارس من، تقاضای دانشجویان برای افزایش دوباره سقف دروس معرفی به استاد، بیشتر از 4 واحد یک ترم محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، تقاضای دانشجویان برای افزایش دوباره سقف دروس معرفی به استاد، بیشتر از 4 واحد یک ترم محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید