فیلم، تظاهرات هزاران نفری در سراسر آمریکا برای استیضاح و برکناری ترامپ

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، هزاران نفر از مردم آمریکا در آستانه رأی گیری مجلس نمایندگان آمریکا درباره لایحه استیضاح ترامپ، با تظاهرات در شهرهای مختلف خواستار استیضاح و برکناری رئیس جمهور آمریکا شدند.

فیلم، تظاهرات هزاران نفری در سراسر آمریکا برای استیضاح و برکناری ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، درست ساعاتی قبل از رأی گیری مجلس کنندگان آمریکا در خصوص لایحه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، صدها هزار معترض آمریکایی شب گذشته (سه شنبه) در چندین شهر آمریکا در حمایت از استیضاح و برکناری ترامپ تظاهرات برپا کردند.

بنا به گزارش وبگاه هیل، گروهی از سازمانهای چپگرا از جمله راهپیمایی زنان، و جنبش آزادیخواه MoveOn در میان آندسته از سازمانهایی بودند که از صدها راهپیمایی ضدترامپ تحت عنوان هیچ کس بالاتر از قانون نیست، حمایت کردند.

بر اساس این گزارش، طبق برنامه، قرار بود بیشتر تظاهرات علیه ترامپ در ساعت 17:30 روز سه شنبه به وقت محلی آغاز شود شود و در یکی از وب سایت هایی که مربوط به برگزاری این راهپیمایی ها بود، نوشته شده بود که حدود 200 هزار نفر قصد مشارکت در این اعتراضات را داشتند.

در این وب سایت نوشته شده بود: شب قبل از آنکه مجلس کنندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ رأی گیری کند، ما به سمت دفتر کنگره و میدان عمومی حرکت می کنیم تا اعلام کنیم در شرایطی که کنندگان (کنگره) در حالت نهایی کردن مواضع خود هستند و سناتورها نظاره گر هستند، هیچ کس بالاتر از قانون نیست.

معترضان در فیلادلفیا، با چراغ های ال ای دی، حروفی را نمایش می دادند که در مجموع کلمه استیضاح را نشان می داد.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، هزاران نفر از معترضان در میدان تایمز نیویورک شعار می دادند: هیچ کس بالاتر از قانون نیست.

بنا به گزارش بوستون هرالد، در بوستون نیز ویلیام ولد رقیب جمهوری خواه ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا، در میان صدها معترضی بود که خواهان استیضاح و برکناری ترامپ شده بودند.

مجلس کنندگان آمریکا امروز (چهارشنبه) در صدد است در خصوص دو لایحه دوقلوی استیضاح ترامپ رأی گیری کنند که این لوایح، ترامپ را به سوء استفاده از قدرت در تعاملات با اوکراین و مانع تراشی در راستا تحقیقات کنگره درباره فرایند استیضاح متهم می کند.

ترامپ به دلیل فشار به دولت اوکراین برای کمک به بدنام کردن جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020، با دو اتهام فوق الذکر روبرو است.

در صورتیکه مجلس کنندگان آمریکا، ترامپ را استیضاح کند، برکناری ترامپ از قدرت طی جلسه سنا که تحت کنترل جمهوری خواهان است، تصمیم گیری خواهد شد. حمایت دو سوم از سنا برای برکناری ترامپ از قدرت نیاز است و این به مفهوم آن است که دستکم 20 جمهوری خواه باید به دموکرات ها بپیوندند تا بتوانند ترامپ را از ریاست جمهوری برکنار کنند.

روز گذشته، خبرگزاری آسوشیتدپرس در آستانه رأی گیری مجلس کنندگان آمریکا در خصوص لوایح دوقلوی استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، نوشت که دموکرات ها از رأی لازم برای تصویب این طرح برخوردار هستند.

ترامپ نیز در طی نامه ای از نانسی پلوسی رئیس مجلس کنندگان آمریکا، کنندگان دموکرات کنگره و جو بایدن رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 انتقاد کرد و آنها را به تلاشی برای کودتای نافرجام غیرقانونی و حزبی و اعلام جنگ علیه دموکراسی متهم کرد.

وی پلوسی را متهم کرد که مجلس کنندگان را از یک قوه مقننه قابل احترام به دادگاهی برای آزار حزبی تبدیل کرده است و در عین حال سعی دارد نفرتش را از ترامپ مخفی نگه دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 740

به "فیلم، تظاهرات هزاران نفری در سراسر آمریکا برای استیضاح و برکناری ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، تظاهرات هزاران نفری در سراسر آمریکا برای استیضاح و برکناری ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید