مذاکره سوریه و ترکیه درباره مقابله با نیروهای کُرد تکذیب شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، یک مقام مطلع سوری اخبار منتشر شده در مورد محور مذاکرات نشست سه جانبه اخیر در مسکو درباره مقابله با نیروهای کرد را رد کرد.

مذاکره سوریه و ترکیه درباره مقابله با نیروهای کُرد تکذیب شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از سانا، یک مقام مطلع سوری خاطرنشان کرد که اخبار منتشر شده در مورد محور مذاکرات نشست سه جانبه اخیر میان سوریه، ترکیه و روسیه در مسکو نادرست است.

خبرگزاری رویترز مدعی شده بود که در این نشست در مورد همکاری میان سوریه و ترکیه برای مقابله با نیرو های کرد در شمال سوریه رایزنی شده است.

مقام سوری مذکور توضیح داد که مصاحبه های میان رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با رئیس اطلاعات ترکیه و تنی چند از مقامات روسیه در مسکو صرفاً حول محور عقب نشینی ترکیه از همه خاک سوریه بود و اصلاً درباره امکان همکاری مشترک علیه واحد های مدافعان خلق کُرد صحبتی نشد.

روز دوشنبه، سرتیپ علی المملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به نمایندگی از دمشق و هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به نمایندگی از آنکارا در نشست سه جانبه ای در مسکو حضور داشتند.

طرف سوری در این نشست از طرف ترکیه ای خواست به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سوریه و حفظ وحدت ملت آن پایبند باشد و سریع و کامل از خاک این کشور خارج گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 814

به "مذاکره سوریه و ترکیه درباره مقابله با نیروهای کُرد تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره سوریه و ترکیه درباره مقابله با نیروهای کُرد تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید