مقاله: نحوه اتصال موس بی سیم به کامپیوتر و لپ تاپ، مشکل اتصال موس وایرلس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، اتصال یک ماوس بی سیم به لپ تاپ در نگاه اول شاید بسیار پیچیده به نظر آید، ولی در واقع بسیار آسان است. ماوس بی سیم (Wireless Mouse) بخش هایی همچون فرستنده و گیرنده دارد. دستگاه فرستنده در داخل ماوس قرار گرفته و قابل مشاهده نمی باشد، دستگاه گیرنده در اشکال متنوعی موجود است بعضی از آنها بسیار کوچکند و در حد و اندازه یک USB و بعضی مثل قلم هستند. در اکثر بسته های ماوس بی سیم یک CD وجود دارد که محتوی برنامه هایی (driver) است که به سیستم عامل ها کمک می کند تا ماوس را بشناسند.

مقاله: نحوه اتصال موس بی سیم به کامپیوتر و لپ تاپ، مشکل اتصال موس وایرلس

یکی از مزیت هایی که لپ تاپ ها برای ما داشته اند خلاصی از سیم های فراوانی بود که کامپیوترهای خانگی به دور ما می پیچیدند. در حال حاضر هم نسل جدید ماوس ها و تجهیزات جانبی لپ تاپ ها بدون سیم (Wireless) ارائه می شوند و به راحتی هم قابل استفاده و قابل حمل و نقل هستند و برد بیشتری هم دارند.

اگر شما تمایل دارید که از سیم های اضافی متصل به کامپیوتر خلاص شوید، یک بسته ترکیبی ماوس و کیبورد را خریداری نمایید. اگر نگران کمبود درگاه های USB برای اتصال وسایل جانبی هستید می توانید از یک USB external استفاده نمایید. ماوس های بی سیم برای حمل و نقل راحت تر هستند و کوچک تر از انواع معمولی می باشند.

اگر بسته حاوی CD مخصوص ماوس باشد، CD را در دستگاه قرار داده و برنامه های ماوس (Mouse Drivers) را روی کامپیوترتان نصب نمایید. این درایورها بین ماوس، دستگاه فرستنده و گیرنده و سیستم عامل ارتباط برقرار می نمایند. بعد از این که CD ماوس را در دستگاه قرار دادید شما را راهنمایی می نماید که برنامه را چگونه نصب (Install) نمایید. بعد از نصب تمام برنامه ها سیستم را دوباره راه اندازی (restart) نمایید. ماوس وقتی فعال است دستگاه فرستنده و گیرنده را به طور اتوماتیک پیدا می کند. فاصله بین ماوس و دستگاه نباید خیلی زیاد باشد این فاصله با توجه به کیفیت و نوع فرکانس موس شما متفاوت است که در انواع 2.4GHz این فاصله تا 8 متر می باشد.

منبع مقاله: نحوه اتصال موس بی سیم به کامپیوتر و لپ تاپ، مشکل اتصال موس وایرلس

انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1945

به "مقاله: نحوه اتصال موس بی سیم به کامپیوتر و لپ تاپ، مشکل اتصال موس وایرلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نحوه اتصال موس بی سیم به کامپیوتر و لپ تاپ، مشکل اتصال موس وایرلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید